2012. február 15., szerda

Spenót újrahasznosítva

Ezen a héten nagyon kiszúrtam magammal, ami a főzést illeti. Valahogy egyszer sem sikerült olyan mennyiséget készítenem, ami kitartott volna két napig. Hétfőn és kedden is főztem, s ma is fogok, mert tegnap a hétfői maradékot bújtattam új köntösbe, de mennyiségileg csak a mai ebédre lett elegendő. Szóval, most egy kicsit sajnálom magam, aztán elkezdek gondolkozni, milyen étel kerüljön holnap és - lehetőleg - holnapután is az asztalunkra.
Maradt tehát spenót - természetesen Mara kertjéből. Mit is készítsek belőle? Némi tanácstalanság és fejvakarás után jöttek az ötletek, mint például spenótos nudli kecskesajttal sütve, spenótos gnocchi tejszínnel, füstölt sajttal, végül a spenótos nokedli nyert. Zöld nokedlihez el sem tudnék képzelni mást, mint egy krémesen fénylő gombapaprikást.
Nem húzom tovább az időt, jöjjön a recept!

Spenótos nokedli gombapaprikással

Nokedlihez:
spenót (jelen esetben az elkészült főzelék)
liszt
1-2 tojás mennyiségtől függően
pici só

Gombapaprikáshoz:
1 nagy vöröshagyma
50 dkg gomba (direkt nem írom, milyen, mindenki mást szeret, én most csak csiperkét használtam)
1 tk pirospaprika
só, bors
2 dl tejföl

Tehát, a spenót. Tejjel, borssal, fokhagymásan, ahogy annak lennie kell. Elkészítés címszavakban. Íme:
lábosba vizet forral, spenótba tojás, liszt, kever-kavar, egy kis só, ha állag jó, szaggató elő, szaggat, nokedli kész, leszűr, hőálló tál elő, olívaolajjal enyhén kiken, bele a nokedli, rá néhány szelet füstölt karaván sajt, s 20 perc alatt forró sütőben átsüt. Kivesz, megvizsgál, majd elégedetten villát ragad és kóstol.

A gombapaprikáshoz a hagymát apróra vágtam, egyből a lábosba került, rá pici só, s megdinszteltem. A gombát megpucoltam. Ezt el szoktam hagyni, ha a piacon igazán friss, szép zárt gombafejeket kapok, de ez most nem olyan volt. Nagyobb darabokra vágtam, s az enyhén pirult állapotban lévő hagymára öntöttem. Sóztam, borsoztam, majd fedő alatt elkezdtem párolni. Mikor már eresztett egy kis levet, akkor hozzákevertem a pirospaprikát. Készre főztem, s a legvégén - a tűzről levéve - belekanyarítottam a tejfölt. Egyet rottyan és kész is!


Kóstoltuk, finom lett. Tessék kipróbálni!
Én meg elkezdek gondolkodni, hogy mi legyen a következő két napra a menü. Ötletek?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...