2012. február 21., kedd

Megkésett vasárnapi ebéd

A cím arra utal, hogy a vasárnapi ebéd vasárnapi elkészítése részemről elmaradt. Ezt helyesbítendő tegnap este megfőztem a menüt egy kivétellel, nem csináltam ugyanis levest.
Szombaton azon morfondíroztam, hogy valami nagyon ízletes, ám mégsem egészen hétköznapi ebédet szeretnék másnap az asztalra tenni. Jó volna valami édeskés-savanykás húst enni. A koncepció tehát: hús és gyümölcs. Ekkor ötlött fel bennem, hogy lapul a mélyhűtőben szűzpecsenye, a szekrény rejt néhány szem aszalt szilvát, kosárban krumpli, hűtőben szalonna. Már csak a formai megközelítésen kellett elgondolkodnom, azaz egészben, vagy szeletelve süssem? Ezernyi variáció repkedett a fejemben. Íme a végeredmény:

Aszalt szilvával töltött szűzpecsenye póréhagymás krumplipürével

Szűzpecsenye:
1 szűzpecsenye
kb. 8 db aszalt szilva
5-6 szelet (bacon) szalonna
só, bors
rozmaring

Krumplipüré:
5 nagyobb burgonya
5 cm hosszúságú póréhagyma darab
0,5 ek olívaolaj
2,5 dkg vaj
1,5 dl tej

A húst - végül - egyben hagytam, felszúrtam, s megtöltöttem az aszalt szilvákkal. Sóztam, borsoztam, a tetejét megszórtam  rozmaringgal (rozmaring ágat is lehet használni, de nekem most nem volt itthon). Végül az egészet betekertem szalonnával. Vizet öntöttem alá, alufóliával lefedtem, s 170 fokos sütőben készre sütöttem. Ha valaki bizonytalan abban, hogy a hús átsült-e, akkor érdemes villát szúrni bele. Ha könnyen kijön, akkor elkészült!

A krumplit meghámoztam, átmostam, hogy eltávolítsam a keményítő egy részét, sóztam, felöntöttem annyi vízzel, hogy ellepje, s megfőztem. Póréhagyma azért került bele - e nélkül is készülhet a krumplipüré -, mert Múzs túl nagy darabot vágott le magának a vacsorához. Ha így, darabolva a hűtőbe tettem volna, másnapra kiszárad, ezért jött a hirtelen ötlet - nehogy ez a kis darab is kárba vesszen -, kerüljön bele a pürébe.
Mikor a burgonya megfőtt, átöntöttem egy szűrőbe, a lábosba tettem egy fél evőkanál olívaolajat (vaj is lehet), s megpirítottam rajta a felvágott pórét. A mérete, formája egyéni ízlés szerint változhat, én kockáztam. A burgonyát összetörtem, ráöntöttem a hagymára, vajjal, tejjel kikevertem. Bizony habosra kell keverni, azaz addig folytatjuk a fakanál ütemes mozgatását, míg egészen kivilágosodik a püré!

A húst hagyjuk kicsit hűlni, úgy könnyebb lesz szeletelni.



S hogy lássák, gyümölcsből sosem elég, savanyúság helyett nyáron készült, abszolút cukormentes - ergo nagyon savanyú - szilvalekvárt kínáltam hozzá.
Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...