2012. február 26., vasárnap

Dobókocka torta

Szombat este születésnapi koccintásra voltunk hivatalosak. A meghívóban az szerepelt "ne hozzatok ajándékot", de Múzzsal megbeszéltük, hogy egy ilyen kerek évszámra nem érkezhetünk üres kézzel. Na jó, de mit vigyünk? Hát tortát! 
Az nem volt kérdéses, hogy házi készítésű lesz, az viszont, hogy milyen formát öltsön, s milyen ízesítésű legyen, annál inkább. Szerencsére volt pár napom kigondolni - ezt a feladatot ugyanis Múzs bölcsen rám bízta -, így hosszas gondolkodás után megszületett a végeredmény: szederkrémes dobókocka torta.
Dobókocka, mert az ünnepelt szerepjátékozik, a szederkrém pedig azért, mert találtam a fagyasztóban egy doboz szedret, s úgy gondoltam, remekül fog mutatni a lilás színe a kakaós tésztában.

A torta

3 kakós lapot sütöttem. A receptet Kiskuktánál találtam, ITT olvashatják. Kipróbált, remek, kevesebb tojásból piskóta állagú, könnyen vágható tésztát kapunk.
A fondant-t előző nap elkészítettem, mert érdemes néhány órát pihentetni. Receptjét ITT olvashatják. Ebbe most nem került céklalé, mert a tortát fehér alapon, barna pöttyökkel álmodtam meg. A fondant alá citromos krém került.

Szederkrém:

30 dkg szeder
1 + 1 ek vaníliás pudingpor
6 + 4 + 4 ek cukor (ez egy nagyon savanyú szeder volt)
1 kocka margarin

A szedret felfőztem 6 ek cukorral, majd sűrű szövésű szitán átpasszíroztam, kihűtöttem. A vaníliás pudingport egy lábasba öntöttem, s 4 ek cukorral és egy kevés szederlével simára kevertem, majd a többit szederfőzetet is hozzáöntöttem, s nagyon kemény pudingot főztem belőle. Mikor kihűlt, a margarinnal, s még 4 ek cukorral alaposan kidolgoztam.

Citromos krém:

1 vaníliás pudingpor
1 citrom leve
1 kocka margarin
3 + 4 ek cukor
kb. 1,5 dl tej

A citromos krém az előzőhöz hasonlóan készült, azonban itt a szederlé helyett 1 citrom levét és körülbelül 1,5 dl tejet használtam, majd a margarinnal és még 4 ek cukorral kihabosítottam.

Összeállítás:

Mindhárom lapot félbevágtam, mértem, vágtam, hogy a kocka alakot megformázzam, majd megtöltöttem a szederkrémmel. A sarkoknál lekerekítettem a tésztát, hogy kialakítsam a végleges formát. Kívülre a citromos krém került. Azért használtam fehér krémet, mert ez nem üt át a fehér fondant-on. A megtöltött, megkent tortát egy órára a hűtőbe tettem, a fondant-t pedig kivettem, hogy formázható legyen. Egy kis darabot belőle kakaóval átgyúrtam, hogy megkapjam a barna színt a pöttyökhöz.
Egy óra múlva kivettem a tortát, elsimítottam a krémet, majd beborítottam a fehér fondant-al, s rátettem a pöttyöket. Az illesztések nem sikerültek, ezt még gyakorolnom kell, de azt hiszem, így is mutatós lett. Íme a végeredmény:


Egy sötétkék tortapapírra helyeztem, s átadáskor egy szál gyertya is került rá. Fényképezőgépet nem vittünk, de telefonnal "sikerült" készítem egy képet a felvágott tortáról.


A meglepetés betalált, az ünnepelt boldog volt, a torta mindenkinek ízlett, mi pedig örültünk. Helyesbítek: dagadtam a büszkeségtől.
Még egyszer: BOLDOG SZÜLETÉSNAPOT!!!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...