2012. február 26., vasárnap

Vendégváró gombalevest vacsorára

Úgy alakult, hogy nyolc év után végre sikerült rábeszélnem a szüleimet, hogy végre vacsorázzanak nálunk. Mert hogy pénteken jöttek. Felbatyuzva, hogy mindenféle földi jóval lássanak el minket. Mondanom sem kell, sikerült!

Ugyan nem volt hűvös az idő, de nekem még téli a hangulatom, ezért arra gondoltam, egy kellemes, meleg leves biztosan jól esne mindannyiunknak. 

Őszintén szólva mindig egy kis aggodalommal tölt el, ha a szüleimnek kell főznöm, mert nehéz őket eltéríteni a megszokott ízektől. Egy bejáratott receptre volt tehát szükség, amit ugyan ők még nem kóstoltak, de sokszor, sokaknak megfőztem már, s ízlett. Így esett a választásom a tejszínes gombalevesre.

Tejszínes, citromos gombaleves

50 dkg gomba (mindegy milyen, most csiperkét használtam)
1 fej vöröshagyma
2 db sárgarépa
fél doboz főzőtejszín
1 csomag petrezselyemzöld
1 ek olaj
1 ek liszt
só, bors ízlés szerint

A  hagymát felaprítottam, a sárgarépát megpucoltam, felkarikáztam, meghintettem egy kávéskanál sóval, s elkezdtem pirítani az olajon. A gombát megtisztítottam, nagyobb darabokra vágtam, majd a megpirult hagyma és répa tetejére öntöttem. Sóztam, borsoztam, s tettem rá a Hildus által készített "házi vegetából". Mikor a gomba levet eresztett, felöntöttem körülbelül másfél liter vízzel, s fedő alatt megfőztem. Amikor a répakarikák megpuhultak, a levesbe facsartam egy fél citrom levét és az apróra vágott petrezselyemzöldet, majd elkészítettem a habarást. Egy kevés tejszínben simára kevertem a lisztet, ezután felöntöttem a maradék tejszínnel - így elkerülhető, hogy a liszt csomós legyen. A tűzről lehúztam a lábost, s hozzáöntöttem a keveréket. Egyet rottyan és kész is!


Legnagyobb örömömre a leves nagy sikert aratott! Próbálják ki! Melegen ajánlom! ;)

2 megjegyzés:

  1. Nagyon tetszik ahogy írsz, a gomba leves is szuper lehet!:-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon szépen köszönöm, Nelli!:)
      A szüleim azóta is emlegetik a levest, ami nagyon nagy örömmel tölt el. Próbáld ki és várom a véleményed!

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...