2012. március 11., vasárnap

Vasárnapi tekergős

Szinte egész nap házimunkáztam, s mikor végre leültem a számítógép elé, alaposan megtréfált a technika ördöge. Szinte egész este nem volt net. Múzs azt mondta, ne reménykedjek, annyira ingadozó most a szolgáltatás, hogy bizonytalan a mai bejegyzés publikálása. Sebaj, azért próbálkozom!
Ma "igazi" vasárnapi ebéd készült. Gyöngyöző csirkehúsleves, májjal és zellercsíkokkal tekert comb körettel és a bonbonos akcióból kimaradt kókuszos töltelékből muffin. A húslevest nem írom le, az utóbbit pedig majd holnap, tehát jöjjön a főétel! Egy napra egy recept!


Sokat gondolkoztam, hogy mi legyen a fő fogás a mai ebédnél. Hildus tegnap hallal lepett meg minket, ezért - bármennyire szeretjük is - ma nem akartam azt tenni az asztalra. Múzs holnap elutazik, ezért valami csomagolható, vagy szeletelhető dolgon törtem a fejem. Rántott hús, gordon bleu, natúr szelet mind versenyben voltak, mígnem eszembe jutott, hogy a leveshez elővett aprólék közt van két szép csirkemáj, s a hűtőben egy hatalmas zeller. Jött is az ötlet: megtöltöm az említettekkel a kicsontozott combot. Köretnek a krumpli túl unalmas lenne magában, ezért zöld hüvelyű zöldbabot (természetesen Mara kertjéből) gondoltam hozzá.

Comb csirkemájjal és zellercsíkokkal tekerve

40 dkg kicsontozott comb
2 csirkemáj
2 db 0,5 cm vastag zellerdarab csíkokra vágva
30 dkg zöld hüvelyű zöldbab (ez a fajta kevésbé szálkásodik és remekül mutat a tányéron)
frissen őrölt bors
majoranna
1 dl víz

A kicsontozott combot késsel még jobban szétnyitottam, mindkét oldalát sóztam, borsoztam, majd belehelyeztem a májakat, s azok tetejére a zellerdarabokat. Egy pici sót és borsot a töltelékre is szórtam, majd majorannával hintettem az egészet. A húst szorosan feltekertem, s cérnával (100% pamut, nehogy nejlon egyen!) összekötöztem. A zöldbabot a tepsibe öntöttem - szintén só, bors és majoranna került rá - végül a tetejébe raktam a megkötözött húst. Vizet öntöttem alá, majd alufólia alatt megsütöttem.


Picire összesült, nevettünk is rajta, de a nagy tányér húsleves után pont elégnek bizonyult a kimért adag. Bőven tudok csomagolni holnapra Múzsnak is. 
Akinek a zöldség köretként kevés, vajon pirított burgonyát tálaljon hozzá.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...