2012. március 12., hétfő

A kimaradt kókusz-töltelék újjászületése

A bonbon gyártásakor - mint írtam kimaradt egy csomó töltelék, amit természetesen "meggolyósíthattam", s csokiba márthattam  volna, de a késői órára való tekintettel ez elmaradt. Nem szokásom viszont maradékot kidobni, ezért elhatároztam, süteményként újat alkotok belőle. A massza - véleményem szerint - túl kemény lett volna ahhoz, hogy két tésztalap közt végezze, ezért úgy döntöttem, muffinná alakítom.


Nézegettem recepteket, végül hagytam a csodába, mert egyikbe sem tudtam beleképzelni az elgondolásomat. Tudtam, mi kell bele, hát kiötlöttem magamtól. Íme a végeredmény:

Kókuszos muffin

1 bögre liszt
1 bögre tej
kimaradt kókuszos töltelék (recept a bonbonnál)
fél vanília belseje kikaparva
1 dl olaj
1 tojás
1 sütőpor
2 ek porcukor

A lisztet a sütőporral elkevertem, majd a kókuszos tölteléket - amit már jóval előtte kivettem a hűtőből, hogy picit megolvadjon, kezelhetőbb legyen - alaposan összekevertem a tejjel, tojással, cukorral, vaníliával, olajjal, majd a száraz összetevőkhöz öntöttem. Jól átdolgoztam a az egészet, majd a sütőformákba kanalaztam őket. Előmelegített sütőben 30 perc alatt megsütöttem.


Ha vendégek érkeznek, leönthetjük vaníliasodóval, vagy csokiöntettel is, s egy apró mentaágat szúrjunk mellé. Sikerünk lesz biztosan, mert a tálalás - mondjon bárki bármit - nagyon sokat számít!
Összesen 12 db lett belőle. Került belőle néhány Múzs útravalójába is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...