2012. március 28., szerda

Főzött tartár és egy kis nyár a fagyasztóból

Nyáron volt szerencsém egy kedves volt kollégától tetemes mennyiségű tököt, cukkinit és csillagtököt kapni. Sokat közülük elkészítettem akkor, volt amit tovább ajándékoztam a családnak, barátoknak, s egy óriási patisszont panírozva eltettünk a mélyhűtőbe. Az "óriási" jelző cseppet sem túlzás, ugyanis 3 ebédre elegendő mennyiséget adott ki.
Aki mostanában olvasta a blogot, az láthatta, hogy kitört rajtam a kétoldali húsundor, ezért most - Múzs legnagyobb bánatára - húsmentesen élünk. Vasárnapra mégis szerettem volna valami "vasárnapit" készíteni, így esett a választás a rántott csillagtökre. Elővettem tehát, s előmelegített sütőben, kis olajjal megspriccelve készre sütöttem. Rizs és tartár készült hozzá. 
Ha bárki azt várta volna, hogy a zöldség-, vagy a gabona elkészítését fogom leírni receptként, az bizony nagyot téved. Ma ugyanis a tartár kerül lejegyzésre!


Nagyon figyelek arra, hogy tojást, húst nyersen ne együnk, a zöldséget, gyümölcsöt alaposan megmosom. A tartárt sem nyers tojásból keverem ki, holott gyerekkoromban Mama mindig úgy csinálta. Nem szeretem az olajjal habosított tojást, mert nehéz, megüli a gyomrot. Helyette főzött tartárt készítek. Íme:

Főzött tartármártás

2 tojás
1-2 tk méz
fél ek jó minőségű mustár
fél citrom leve
5 dkg vaj
1 csipet só

3 dl tejföl

A tejfölön kívül mindent egy tűzálló jénaiba öntök, s gőz felett sűrűre főzöm. Egészen sűrű kell, hogy legyen!
Hagyom kihűlni, majd elkeverem benne a tejfölt és kész is! 
Sokáig kísérleteztem az arányokkal, nekem ez vált be. A méz-citrom-mustár mennyiségét természetesen mindenki a saját szájíze szerint változtathatja. Persze függ a mustár és méz ízétől is, hogy mennyit kíván a mártás. Azt javaslom, először a kisebb mennyiséget tegyék bele.
Aki velem együtt szintén nehéznek találja az olajos változatot, s nem szívesen használ nyers tojást, az mindenképpen próbálja ki. Lehet még tenni bele borsot, vagy snidlinget, vagy fokhagymát, bármit, de ez utóbbi kettőt csak kihűtés után.


Mi nagyon szeretjük, s különösen ajánlom franciasalátához dresszingnek, vagy csak mártásként, ahogy mi is ettük most.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...