2012. március 7., szerda

Gyors, laktató és finom - terítéken a pásztortarhonya

Hétköznap szeretek valami gyorsan elkészíthető, mégis kiadós ételt főzni. Sokszor kerül ilyenkor az asztalra egytálétel, mint például pásztortarhonya.


Hozzávalók:

6 nagyobb burgonya
1 fej vöröshagyma
1-2 tk pirospaprika
10 karika szárazkolbász
egész fűszerkömény (aki nem szereti, lehet őrölt is, de nem érdemes kihagyni, jót tesz neki)
1 kávéscsészényi tarhonya
2 db virsli

bors
fél ek. olaj

A hagymát apróra vágtam, picit megsóztam, s a kolbásszal együtt olajon megdinszteltem. Mikor a hagyma már üveges lett, ráöntöttem a tarhonyát, hogy kissé előpirítsam. Itt még nem kell bele víz.
Mikor a hagyma megpirult, lehúztam a tűzről, megszórtam pirospaprikával, beleöntöttem az átmosott burgonyát, sóztam, borsoztam, s egy kávéskanál fűszerköményt is szórtam bele, majd felöntöttem annyi vízzel, ami ellepi, de még kilátszanak a krumplidarabok. Addig főztem fedő alatt, míg a burgonya megpuhult, végül beleöntöttem a két virslit felkarikázva. Egyet rottyan és kész is!


Nyáron egy fél paprikát és paradicsomot is szoktam hozzátenni, de télvíz idején értelmetlen és drága mulatság lenne.
Savanyúsággal tálaltam, de egyes vidékeken tejföllel szeretik. Nálunk ez utóbbi nem szokás, de jó lehet. Tessék kipróbálni!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...