2012. március 18., vasárnap

A fő fogás - fonott szűzpecsenye

Tegnap elmaradt a részemről beígért főfogás leírása. Mentségemre legyen mondva, hogy elég későn értünk haza kiskertünkből, s az egész napos kertészkedés után már nem volt erőm leülni a számítógép elé. Hoztam  azért Önöknek egy kis tavaszt. Így virtuálisan.


Most pedig rendezném a restanciám. Nem is húzom tovább az időt, íme a recept:

Fonott szűzpecsenye csőben sült burgonyával

1 szűzpecsenye
szeletelt bacon (annyi kell, ahány fonatot a pecsenye kiad)
őrölt bors
1 fej vöröshagyma
olaj (repce-, vagy olívaolaj)
néhány egész bors
4-5 db babérlavél

6 nagyobb krumpli
1 alma
őrölt bors
2.5 dl világos sör
1 dl víz


A húst előző nap feldaraboltam. Mivel nekem elég nagy és vastag szűzpecsenyém volt, ezért vízszintesen is lefejtettem róla egy réteget. A húst 12-15 cm-es darabokra vágtam, majd a hosszanti oldalával párhuzamosan, középen végigvágtam de úgy, hogy a felső része egyben maradjon. Ahol illeszkedett a hús, oda helyeztem egy bacont, s szépen összefontam a "lábakat". Alul fogpiszkálóval rögzítettem. A húst egy tálba helyeztem, sóztam, borsoztam, megszórtam még egész borssal és babérlevéllel, majd a szeletekre vágott hagymát is ráhalmoztam. Leöntöttem annyi olajjal, hogy ellepje, lefóliáztam és egy éjszakát a hűtőben pihentettem.
Másnap egy nagy, fedeles sütőedénybe tettem a nagyobb hasábokra vágott burgonyát és almát, sóztam, borsoztam őket, s  alaposan összekevertem. Jól látják, semmi zsiradékot nem tettem alá! A húsokat alaposan lecsepegtettem, s szép sorban a köret tetejére helyeztem. Az egész borsok és babérlevelek szintén átvándoroltak a sütőedénybe. Ráöntöttem a vizet és a sört, s lefedve mintegy másfél órát sütöttem. 
Nem szeretek időt és hőfokot írni, mert az én sütőm meglehetősen furcsán működik. Azt tudom javasolni, hogy addig süssék, míg a hús megpuhul. Nem azonban túlsütni, mert a szűzpecsenye - bacon ide, vagy oda - kiszárad.


Az ünnepelt elégedett volt, mi is jóllaktunk. Próbálják ki! A sörben sült burgonya szaftos, krémes mivoltával semmi sem vetekedhet! 
Derűs vasárnapot!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...