2012. március 14., szerda

Gyors és finom. Tésztát ebédre, vacsorára!

Tegnap este mondtam Múzsnak, hogy csinálok húsmentest, mert holnap úgyis péntek. Mire felvilágosított, hogy bár a héten valóban holnap lesz az utolsó munkanap, azért még ne nevezzük pénteknek, nyugodtan tegyek csak húst az ételbe, bármi is legyen az. Picit vakartam a fejem, mert olyan jól kitaláltam, hogy milyen tészta lesz, de engedve Múzs nyomásának, gondoltam, az alapokat kiegészítem némi szalonnával.



Sajtmártásos spagetti


fél csomag spagettitészta
2 szelet füstölt szalonna
8 gerezd fokhagyma (mi elvetemülten szeretjük, de nyugodtan lehet kevesebbet is használni)
5 dkg trappista sajt
3 dkg füstölt sajt (nálunk parenyica lett)
1,5 dl főzőtejszín
0,5 dl tej
1 csapott ek liszt
só, bors ízlés szerint

A tésztát kifőztem, majd míg az csöpögött, a szalonnát nagyon apró kockákra vágtam, s megolvasztottam a tésztafőzős lábosban. (Nevezzük lustaságnak, de nem szeretek edényhalomba úszni a főzés végére, s így kevesebb a mosogatni való is.) Meghintettem liszttel, elkevertem, majd felöntöttem a tejszínnel, csomómentesre kevertem, aztán beledobáltam a sajtokat - természetesen kisebb darabokra vágva. Sóztam, borsoztam. (A sóval csak óvatosan, mert a szalonna és a sajtok is sósak!) Amikor besűrűsödött, hozzáöntöttem a tejet. Egyet rottyan és kész is! Végül beleöntöttem a spagettit, alaposan elkevertem és jöhetett a kóstolás!



Csak annyit mondanék: hmmmm. Gyors, egyszerű és nagyon finom! Ha a most következő hosszú hétvégét kirándulással töltik, egy gyors vacsoraként az Önök asztalára is odakerülhet!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...