2012. március 22., csütörtök

A maradék csokoládémáz "muffinosítása"

A Sacher torta bevonó mázából is kimaradt egy fél bögrényi mennyiség. Természetesen egy takarékos konyhát vezető háziasszony ezt sem önti a lefolyóba. Amint látni fogják, megint a hűtőben található maradékokra összpontosítottam, s azokból próbáltam először fejben, majd a valóságban is ehetőt alkotni. Biztosan azt gondolják, hogy muffin mániás vagyok, pedig esküszöm, ezelőtt mintegy 3 évvel sütöttem utoljára muffint. Az ok is érthető: az elkészítése mindig csak Szörpivel volt lehetséges, azonban családi okok miatt ez a szokásunk az elmúlt években a homályba veszett. Ha gyorsan elkészíthető, kevés alapanyagot igénylő, s abszolút macera-mentes édességre vágyom, akkor viszont a muffin tökéletesen nyerő ötletnek tűnik. (Nem mellesleg vettem új szilikonos formát és most van az az időszak, mikor használni KELL!)
Ezt az édességet kezdőknek is javaslom, egyszerűen nem lehet elrontani. Azonban érdemes szem előtt tartani ezt a mondást, amit nem tudom, hol olvastam és nem tudom, ki mondta (ha esetleg valaki tudja, hálás lennék, ha megosztaná):
"A főzés művészet, a sütés viszont színtiszta kémia!" - Egyetértek!


Joghurtos-csokoládés muffin

maradék csokoládémáz
2-3 tk vaníliás porcukor (a kikapart vanília külsejét tettem porcukorba)
1 pohár natúr joghurt
fél dl tej
1 narancs leve
1 tojás
6 dkg vaj
1 bögre liszt
1 sütőpor

A csokimázat gőz felett felolvasztottam. A tojást a porcukorral és vajjal kikevertem, majd beleöntöttem a folyadékokat, a joghurtot, s a legvégén az átszitált sütőporos lisztet. Alaposan elkevertem mindent. A formákba kanalaztam a masszát (2 ek/forma). Nekem ez 10 formára lett elég. Előmelegített, közepesen meleg sütőben  30-40 perc alatt készre sütöttem.


Akinek kedve van, tehet bele csokidarabkát, narancshéjat, mazsolát, meggyet, de én megígértem egy kollégámnak, akinek születésnapja volt hétvégén, hogy viszek neki belőle, s ő például a citrushéjat és mazsolát egyáltalán nem szívleli, így ez most kimaradt. Csokiból pedig egy fél darabka sem maradt a tortakészítés után. A leeső darabokat ugyanis menet közben megettem. Ennyi jár a hobbiszakács-cukrásznak is, nemde?

2 megjegyzés:

  1. Nekem tetszik, könnyű és finom muffin. Különben is az újrahasznosítás híve vagyok, nem szoktam kidobni semmit:)

    VálaszTörlés
  2. Ne mááár, virág alakú muffin forma :)))) Ja a süti is biztos nagyon finom lehetett.

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...