2022. március 7., hétfő

Nagyláb a konyhában, avagy kókuszgolyó, mint magyar szorgalmi feladat

Hogy, hogy nem, úgy alakult, Nagylábnak magyarból (!) az volt a szorgalmi feladata, hogy készítsen kókuszgolyót, de egyedül és fényképezze le, ha elkészült. Volt is a munkafüzetben egy recept, de nekem nem tetszett, így kisebb módosításokkal, de végülis belefogott a nagy munkába.



Annyit segítettem, hogy én daráltam le a kekszet, aztán kiküldött a konyhából.

Kókuszgolyó

25 dkg darált háztartási keksz
5 dkg vaj - margarin is lehet, de így finomabb
10 dkg cukor
1 egész üvegcse rumaroma
1,5 dl meggylé
2 ek cukrozatlan kakaópor
kókuszreszelék

Mindent a tálba öntött, kevert, mért, formázott, majd kókuszreszelékbe hempergette a golyókat. Eltérő méretűek, de igazán ízletesek lettek. 
Térültünk-fordultunk és hopp, másnapra alig maradt belőle valami.

Én is készítettem még az ősszel egy hétvégén, mert rengeteg keksz volt itthon. Szőlővel és szamócával tálaltam tízóraira.



Gyors, egyszerű, sütni sem kell. Kedves Olvasó, bátran fusson neki!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...