2022. március 15., kedd

Az én milánóim

Az a helyzet, engem Olaszország egyszerűen kivet magából. Bármikor járok arra, az idő vacak, a rossz arcát mutatja. Jártam Velencében a Karneválon, valaha rég. A kabátunkra fagyott az eső, de végigjártuk a szigetek nagy részét. St. Giorgio Maggiore a kedvenc helyem. Aztán voltam Lignanoban szeptemberben. Előtte-utána 30 fok, mikor ott voltam, 17. Szakadó eső, jéghideg szél. Pulóvert nem vittem, de vettem két darabot, hogy ne fagyjak meg. Azért is bementem a tengerbe, onnan tudom, milyen az, mikor a víz összerántja az izmokat és nem bírsz kimenni. 

Mindettől függetlenül szeretem az olasz konyhát. Nem pont úgy készítem, mint ők, de ízletes, s aki nálunk evett eddig, sosem panaszkodott.



Milánói makaróni

fél kg darálthús

2 ek. olívaolaj

1 fej vöröshagyma

2 gerezd fokhagyma

fél kg laskagomba - tudom, de Nagyláb a csiperkét nem eszi

paradicsomlé, vagy püré (meg egy kis házi ketchup)

bors

oregánó

kakukkfű

A hagymát az olívaolajon megdinszteltem, rátettem a fokhagymát, gombát, majd, mikor összeesett, rá a húst, majd a paradicsomot és fűszereket. Spagettit főztem és tálaltam.



Jolly Joker étel. Még gombával is, hiszen a laska íze nem olyan erőteljes, mint a csiperkéé. 

Próbálják ki!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...