2012. május 31., csütörtök

Zöldségdömping

Hú, több, mint egy hete írtam ezt a bejegyzést, csak nem jutottam a végére. Sok minden történt, igyekszem bepótolni. Köszönöm azoknak, akik töretlenül olvasnak! Igyekszem nem visszaélni a bizalommal és gyakran jelentkezni.

Most, hogy végre friss, roppanós zöldségekbe botlik az ember a piacon, egyre inkább érzem, hogy zöldség KELL! Szegény Múzs jól tűri, bár néha ki-ki szalad a száján a "nemlehetneegykishúúúús?" kérdés is. Önöknek elárulom, lesz majd az is, de a hétvégén zsákmányolt zöldségeket nem hagyhatom veszni.
A gombából egy egyszerű, mezei gombaleves készült, míg a többi zöldségből egy nagy adag zöldséges rizs. Két napi menü. Hurrá. Leírom ma a levest, bár arról nem született kép, s mutatok néhány képet a zöldséges rizsről.

Egyszerű gombaleves

15-20 dkg gomba (én csiperkét és szárított vargányát használtam)
1 vöröshagyma
1 csokor petrezselyemzöld
1 sárgarépa
1 tk pirospaprika
1 csapott ek liszt
1 ek repceolaj
1 l víz
őrölt bors

A gombát megpucoltam (ez elmaradhat, ha friss a gomba, akkor elég csak megmosni), felszeleteltem, a répát felkarikáztam, a hagymát apró kockákra vágtam, s az olajon a répával együtt megdinszteltem, majd ráöntöttem a gombát, pirospaprikát, lisztet, alaposan elkevertem, felöntöttem vízzel, sóztam, borsoztam és fedő alatt megfőztem. Anyukám nem tesz bele répát, de én nem bírom kihagyni. Egy tojásból készített, víz nélküli nokedlit szaggattam bele levesbetétnek, kiskanállal. Az utolsó percben beledobtam a petrezselyemzöldet is, hogy sz íze friss maradjon.
Gyors és finom leves, bár én a korábban már posztolt citromos-tejszínes változatot jobban szeretem.


A zöldséges rizshez a zöldségeket két részletben pirítottam. Első körben a spárga, sárgarépa, szárított paradicsom került a wokba, majd a lágyabb, kevesebb főzést igénylők. Nem írok pontosan semmit. Főzzék meg rizst, majd mindenféle zöldséget pirítsanak  meg olívaolajon, amit szeretnek, vagy még inkább, amit találnak a hűtőben, spejzban, fagyasztóban. Só, bors elég, az egyéb fűszerezést pedig meg lehet oldani újhagymával, új fokhagyma szárával, fokhagymával, póréval, vöröshagymával, kiegészítve szójaszósszal, vagy kókusztejjel, tejszínnel, vagy bármivel. Én, személy szerint nem szeretem a "túlfűszeres" ételeket, de ne hallgassanak rám, hisz' ízlések és pofonok!

Az elkészült zöldségeket és rizst alaposan összekevertem.
Leves és második. A Hildus-féle szárított paradicsom hihetetlen gazdag íze feledtette Múzzsal is a hús hiányát, ez úton is hála nővéremnek.
Egy igazi húsmentes ebéd. Két napra. Egészségünkre!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...