2012. május 14., hétfő

Mikor az időjárás megviccel...

Hatalmas lelkesedéssel, s a kosaramban szalonnával, hússal, burgonyával, s egyebekkel megrakodva indultunk útnak szombat kora reggel kiskertünkbe. A remek kánikulaidőre való tekintettel természetesen fürdőruhát is csomagoltam mindkettőnknek. Azt terveztük, míg Múzs kertészkedik, én rendbe rakom a vityillót, aztán este szalonnasütés, csillagnézés, tücsökciripelés hallgatása a hintáról. A tervet tett követte, azaz Múzs elkezdett fűnyírót szerelni, mert szinte azonnal kiderült, hogy a gép - az életkorára hivatkozva - nem adja könnyen magát, nehezen fűlik a pengéje a munkához. Kedves szomszédunk felajánlotta, kölcsönadja a sajátját, de mi bíztunk az öreg masina feltámadásában. Gyertya és egyéb alkatrészek megtisztogatása után egy határozott mozdulatot követően nem volt tovább kérdés, jöhetett a kölcsön fűkasza, fűnyíró, ugyanis Múzs kitépte a berántó zsinórt. Ezt követően mintegy 4-5 órás harc után sikerült is megszabadulnunk a derékig érő mezőnktől.
Én a takarítás végeztével kertészemnek egy amolyan vérbeli menzás ebédet készítettem: paprikás-virslis-rántottás zsemlét. Éhes volt, örült, megette.
Az egyéb kertészeti teendők elvégzése közben hatalmas szél támadt, mely egyértelművé tette számunkra, hogy a szabad ég alatt estére tervezett tűzrakás és szalonnasütés az elemek hatalma által megvétóztatott. Zuhanyozás, csomagolás, majd fogtuk a cókmókunk, s hazakormányoztuk táltos paripánkat.  A nagy sietség miatt fotó sem készült, s fűszernövényeket sem csomagoltam magamnak a kertből. Szomorú vagyok, de megyünk még.


A telekről megmaradt csirkehúst vasárnapra, s még néhány napra terveztem. Nem volt kedvem a hagyományos pörkölthöz, azonban a kezembe került a napokban említett török boltban vásárolt curry. Azt még nem tudtam, mi lesz belőle, de a kombináció adta magát: csirke+curry.

Zöldséges currys csirke rizzsel

fél csirke feldarabolva
2 db újhagyma
1 db sárgarépa
15-20 dkg zöld hüvelyű zöldbab
1,5 dl víz
1,5 dl tej
1,5 tk étkezési keményítő
2 kk currypor

1 ek olívaolaj


1 bögre rizs
2 bögre víz
1,5 tk só

Az olajon a csirkedarabokat kicsit megpirítottam, megsóztam, majd kevés vizet hozzátéve fedő alatt wokban pároltam. Az újhagymát, répát felkarikáztam, a zöldbabot nagyobb darabokra vágtam, majd a kissé már megpuhult húsra öntöttem, s együtt főztem tovább az egészet. Mikor a zöldségek is majdnem készek voltak, a keményítőt csomómentesre kevertem pici tejben, majd a tűzről lehúzott húsételre öntöttem, s hozzákevertem a maradék tejet is. Összeforraltam, s a zöldségek elkészültéig pároltam. Ilyenkor már érdemes figyelni, mert a tej leéghet, gyakran kell keverni.
Gőztől homályosan:


Míg a ragu elkészült, a rizst kétszer öt, majd egyszer négy perc alatt mikrohullámú sütőben megfőztem.
Múzs nagyon dicsérte, nekem is ízlett, s szerencsére sikerült három napra elosztanom, tehát, ráérek csak holnap főzni, úgyhogy ma jöhet az elmaradt takarítás!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...