2012. május 22., kedd

Hal és fokhagyma - vasárnapi ebéd

Mint említettem, gazdagon megrakott kosárral érkeztem haza szombaton a piacról. A vasárnapi ebéd terve is ott volt a fejemben, így könnyű dolgom volt. Borsóleves maradt még, főételnek pedig halat gondoltam, mert már rég' volt, s mindezt rengeteg zöldséggel képzeltem el, valamint egy megunhatatlan, igazi tavaszi finomsággal: sült új fokhagymával.


Párolt tőkehalfilé sült fokhagymával és burgonyás zöldségkörettel

2 tőkehal szelet (más is lehet)
2 dkg vaj
2 db babérlevél
kevés friss petrezselyemzöld


bors

4 db burgonya
2 db hónapos retek
2 db zöld spárga
10 cm új fokhagyma szár
1 zöldhagyma
2 ek tejföl
1 ek joghurt
2 dkg vaj
0,5 dl víz
bors

2 fej új fokhagyma szár nélkül (ez utóbbiból kiváló fűszer lesz még a héten!)

Először is a fokhagymák szárát levágtam, eltávolítottam a gyökeret is, megmostam, majd alufóliába csomagolva egy tepsiben 200 fokra betettem sülni. Nem vettem le a külső héjat!
A burgonyát héjastól megfőztem. (Ezt időnyerés miatt úgy csinálom, hogy az alaposan megmosott burgonyákat egy fedeles jénai edénybe teszem, s tíz perc alatt megfőzöm 750 W-on a mikróban.) A retkeket nem túl apró cikkekre vágtam, a spárgát megpucoltam, majd egy centiméteres darabokra vágtam, kivéve a csúcsát, az egyben szép. A hagymaféléket (a zöldhagyma szárát is, ám!!) felkarikáztam. A burgonyát meghámoztam, majd nagyobb cikkekre vágtam. A wokban felhevítettem a vajat, s rádobtam a spárgát és a hónapos retket, mert ezeknek kell a legtöbb idő. Pici só is került rájuk, s a fél deci vizet is hozzáöntöttem, majd fedő alatt 10 percig pároltam. Hozzáöntöttem a  hagymákat, megpirítottam, majd az egészet összekevertem tejföllel és joghurttal. Átforgattam, -melegítettem az egészet, aztán beleborítottam a krumplit. Ízlés szerint só és frissen őrölt bors került még hozzá. Én szeretem, ha a zöldségek még roppannak.  Így az az illúzió is megmarad, hogy nem főztem ki belőle az összes hasznos tápanyagot. Lefedtem, s félretettem. Egy serpenyőben felolvasztottam a vajat, majd beletettem a babérlevelet, borsot, s a két halszeletet, amiket kissé megsóztam. Hagytam, hadd képződjön kis pirosas kéreg az alján, majd egyetlen mozdulattal megfordítottam a filéket, megszórtam friss petrezselyemmel, s mintegy 5 perc múlva el is készült a fogás. A köret még meleg, a hal elkészült, a fokhagymákat kikapkodtam a fóliából, s már lehetett is tálalni!

Nagyon finom volt, igazán gazdag ízeknek örülhettünk. Legnagyobb meglepetésemre Múzst a sült retek varázsolta el igazán. Még másnap is emlegette. Próbálják ki! Bizton állíthatom, nem fognak csalódni!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...