2012. május 11., péntek

Mindent bele tészta

Igazából az elnevezés Hildustól származik. Az alapötlet pedig: főzz ki tésztát és tegyél bele ezt-azt, amit a hűtőben/kamrában/bárhol találsz és ehetőnek minősítesz. Miután nem volt túl sok időm főzni, ezért fordultam ehhez az ételhez, kiegészítve egy tejfölös brokkoli levessel.


Mindent bele tészta

fél csomag spenótos tészta (sima is jó, ízre, formára pedig mindenki olyat válasszon, amit szeret)
1 brokkoli szára
1 sárarépa
1 fej vöröshagyma
4 gerezd fokhagyma
5 db szárított paradicsom
1 doboz paradicsomos tonhal (sima nem volt otthon)
fél ek olívaolaj
szójaszósz ízlés szerint

A tésztát kifőztem és szűrőkanálban a sorsára hagytam a bevetésig. A zöldségeket megpucoltam, a brokkoli szárat és a sárgarépát félkörökre vágtam, megsóztam, s az olívaolajon elkezdtem wokban pirítani, majd kis vizet hozzáadva fedő alatt pároltam, míg kissé megpuhultak, de még ropogósak voltak. Belekevertem a szárított paradicsomot, a csíkokra vágott fokhagymát, a halat, ráöntöttem a szójaszószt, picit összesütöttem, majd a tésztát is hozzáöntve az egészet megpirítottam.
Íme porciózva:


Bár nem szép látvány - nem is szoktam ilyen ronda képeket felrakni - a doboz-befőttesüveg kombináció, de nem bánjuk. Így házi ízeket viszünk Múzzsal hétköznap is a munkahelyre. Olcsóbb, s legalább tudjuk, mi van benne. Nem utolsó szempont.

Most pedig eleget teszek az ígéretemnek, miszerint bebizonyítom, ehető termények is élnek szüleim kertjében, s bizony igencsak bontogatják virágaikat előrejelezve azt, hogy lassan friss, roppanós zöldségek és gyümölcsök kerülhetnek a konyhába.

Birsalma
Zöldborsó
Ribizli
Szamóca

Holnap kis kertemben is körülnézhetek végre! Úgy tervezem, készül majd valami szabad tűzön sütős finomság, remélem jó idő lesz hozzá. Hmmmm.. az év első grillezése. Már alig várom!
Irány a kert!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...