2012. június 1., péntek

Spárgakrémleves, rakott krumpli

A rakott krumpli egy olyan étel, amely bármikor jöhet. Akár hidegen is. Nagyon szeretem. Volt még a hűtőben spárga, szerettem volna mind felhasználni, nehogy megfásodjon, második fogásnak pedig elképzeltem, hogy gyorsan összedobok egy rakott krumplit. Már amennyire egy rakott krumplit lehet "gyorsan összedobni", de az évek során sikerült tökélyre fejlesztenem a technikát. Később el is árulom, azonban jöjjön elsőként a spárgakrémleves,amely egyszerű és gyors. Igazi hétköznapi vacsora is lehet belőle.


Spárgakrémleves

kb. 15 dkg zöld spárga (halványított is lehet,de nekünk most zöld volt otthon)
3 dl víz
2 dl tej
őrölt bors

A spárgasípokat megpucoltam, megmostam, majd 1 cm-es darabokra vágtam, s vízben, sóval meghintve puhára főztem. Mikor elkészült, botmixerrel pürésítettem, majd hozzáöntöttem a tejet, megszórtam frissen őrölt borssal. Egyet rottyan és kész is!


Bizony, mind a staubolás, mind pedig a rántás művelete elmaradt, mert a zöldségek kellően szilárd állagot öltöttek a turmixolás után, így kimaradt a liszt, aminek köszönhetően diétás levesünk lett.


A rakott krumplihoz a burgonyákat egy jénaiban 10 perc alatt 750 W-on megfőztem, közben a tojásokat is feltettem a tűzhelyre. Nagyjából egyszerre lett kész a kettő. Pucolás, szeletelés, szalonna és kolbász karikázás, rétegezés, tejföllel leöntés után a tál a sütőben landolt. Még most is az orromban érzem az illatát, bár ezt erős elfogultságnak ítélem, de hiába. A kedvenc, az kedvenc!


Ismét sikerült két napra való ebédet varázsolnom. Szombaton pedig jöhetett az év első befőzése, de erről majd holnap! Pihenjenek sokat a hétvégén!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...