2018. február 9., péntek

Télen egy jó kis leves..

Gyerekkoromban utáltam, hogy minden étkezéskor volt leves. Anyukám valahogy mindent levest egyforma ízűre csinált. Ahogy elkezdtem "öregedni", egyre jobban megszerettem mégis, s most már nagyon sok levest készítek. Szerencsére a fiúk is levesesek, úgyhogy mindenki örül, ha ez kerül az asztalra. Én elsősorban az "egytál levesek" híve vagyok, de mostanában egyre több húsleves alapú, lazább változat is kerül az asztalra.
A mai étel alapja Mr. Kardos nagy kedvence: a kelbimbó. Sokan nem szeretik, sokak szerint keserű lesz, én - bevallom - ezt még nem tapasztaltam akár friss, akár fagyasztott kelbimbót használtam is. Mi mindannyian nagyon szeretjük főzve, sütve, párolva, akárhogyan. Ráadásul idénynövény, hiszen akkor a legfinomabb, ha megcsípi a fagy. 


Kelbimbó leves light

50 dkg kelbimbó
2 sárgarépa
1 fej hagyma apróra vágva
1 liter húsleves
1 ek. olaj

Az olajon - de nagyon kevésen(!) - megpirítottam a hagymát, majd rá a kelbimbót (ha nagyok, tessék őket félbe vágni) és a karikára vágott sárgarépát. Felöntöttem a húslevessel, s nagyjából egy fél óra múlva ehettük is a vacsorát.


Gyors, finom, egyszerű. Próbálják ki!
Holnaő hozom a főtt kifli receptjét, ami nagy siker volt eddig, bárkinek(nél) készítettük.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...