2018. február 12., hétfő

Főtt kifli, ahogy ígértem

Szombaton megírtam, a publikálással csúszok, de íme:
Mostanában egyre többször sütöm itthon a péksüteményeket, ahogy azt korábban is írtam. Ezt a receptet már 7 éve ismerem, azóta variálom a lisztet, hogy újabb és újabb ízek kerüljenek a tányérra. Előre leszögezem, egy kicsit macerás, de megéri vele vesződni, mert hipp-hopp el fog fogyni.


Békebeli főtt kifli, avagy Befli

60 dkg liszt - tetszőlegesen variálható
8 g só
3 dkg élesztő
4 g cukor
1 dl olívaolaj
3 dl tej

Nem kell futtatni, de a tejet picit meg szoktam langyítani. Minden összegyúrok, alaposan bedagasztom (lusták nyugodtan dagasszák, kelesszék kenyérsütőben), majd duplájára kelesztem. Amikor megkelt, 2 kis gombócra osztom, majd ezeket egyesével kinyújtom és 6-6 részre vágom. Kis háromszögeket kapunk, amiket szorosan kifli formára tekerek, s hagyom újra pihenni egy fél órát, letakarva. Lehet azt is, hogy 12 kis gombócot formázunk és a gombócokat egyesével nyújtjuk ki, majd tekerjük - néha így csinálom -, s a pihentetés ugyanaz, mint az előbb. A képen szereplő példányok a második módszerrel készültek, s azokban volt némi teljes kiőrlésű liszt is.
A sütőt 200 fokra melegítem, közben vizet melegítek gyöngyözésig és a kifliket 10 másodpercig víz alá nyomva tartom. Sütőpapírral bélelt tepsibe helyezem és 25 perc alatt megsütöm.

Lehet még a sütés előtt a nedves kiflik tetejét megbolondítani különféle magokkal (szezám, kömény, tökmag,só, stb.). Tojással nem kell, sőt tilos megkenni!

Próbálják ki, nagyon-nagyon megéri!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...