2018. február 3., szombat

Aranyat terem, avagy nyár a télben

Zsebekndőnyi területünkön rengeteg paradicsom termett. Batudható ez annak, hogy hihetetlen mennyiségű palántát sikerült ültetnünk. Részben mi vetettük, hogy Nagyláb része lehessen a  kert iránt érzett szenvedélyünknek, részben kaptuk szüleimtől és egy kedves régi barátomtól. A paradicsom mellett 4 tő cukkinit is ültettünk, ami hihetetlen mennyiséget termett a nyáron. A paradicsomlé és ketchup mellett szerettem volna valami gyorsan előkaphatót készíteni a télre. Így került sor a zöldségeink sütésére.


Sült zöldségek, azaz nyár a télben

paradicsom
cukkini
fokhagyma
bors
bazsalikom
kakukkfű
olívaolaj

Szándékosan nem írok mennyiséget, mert ahogy sikerül.. A nagyobb paradicsomokat cikkekre vágtam, a koktélok maradhatnak egészben. A cukkinit is cikkeztem, a fokhagymát szeleteltem, a zöldfűszereket ágastól-bogastól rátettem a tetejére. Mindet egy tepsibe halomoztam, majd sóztam, borsoztam, meglocsoltam egy kevés olívaolajjal, összekevertem és alufóliával lefedve pároltam. 


Mikor kész lett, ettünk belőle, a szendicsre lehet sajtot is tenni, a maradék a mélyhűtőbe került. Ilyenkor, télen öröm elővenni belőle és megenni a munkánk gyümölcsét. 

Lassan itt a tavasz! Kertre, magvetésre fel!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...