2013. november 22., péntek

Téli saláták

Nagyon szeretem a salátákat, bár bevallom, én főként köretnek készítem húsok mellé. Az őszi időszakban még akad a piacon friss vitaminforrás, de télen már csak lepkehálóval vadászhatunk a vitaminok után. Most két salátát mutatok, amik nagyon egyszerűek, télen is rendelkezésre áll minden hozzávaló, s ha előre dolgozunk, gyorsan elkészíthetők, s vendégek előtt is megállják  helyüket.

Az egyiket már Múzs keze nyomán bemutattam Majonézes répasaláta a'la Múzs néven, s itt megtalálhatják a blogon. Ez egy hidegen fogyasztható saláta. Nem jó egy nappal előre elkészíteni, mert levet ereszt. Ha vendégeknek készítjük, mindenképp aznap álljunk neki, de pár órát érdemes pihentetni. Tuti befutó a roppanóssága és az íze miatt.


A másik az én nagy kedvencem, a narancsos céklasaláta. Végtelenül egyszerű, vitamindús és hihetetlenül finom. Íme:

Narancsos céklasaláta

2-3 db közepes cékla
2 db narancs
2 ek méz

A céklákat megmossuk, alufóliába zsákoljuk és megsütjük. Főzve sem rossz, de így édesebb, zamatosabb a cékla. Ha már langyos, meghámozzuk, s cikkekre vágjuk. (A képen azért van reszelve, mert eredetileg másféle salátát gondoltam készíteni belőle, de nagyobb társaság érkezett, így porondra került a répa, s okafogyottá vált az előző terv.) A narancsot is meghámozzuk és cikkekre vágjuk. Én ki szoktam filézni, de ha az Olvasót nem zavarja a fehér, kesernyés hártya, akkor maradhat. Összevegyítem őket, majd rácsorgatom a mézet, s elkeverem. Akár hidegen, akár melegen is tálalhatjuk.

Próbálják ki! Másnap is finom!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...