2013. december 6., péntek

Zöldséggel töltött kifli

Vendégek jöttek hozzánk tegnap. Rég nem látott kedves barát és újdonsült - számunkra még ismeretlen - férje. Valami nem túl macerásat akartam készíteni, ami félig sikerült is. Főztem egy gyors, az évszaknak megfelelő sütőtök krémlevest, s zöldséggel töltött kifli készült hozzá.
A tészta receptjét Limarától vettem, csupán egy picit módosítottam rajta. Íme:


Zöldséggel töltött kiflik

Tészta:
20 dkg teljes kiőrlésű tönkölybúzaliszt
30 dkg finomliszt
3 ek olaj
2 dl langyos tej
1 dl víz
2,5 dkg élesztő
2 tk só
1 tk cukor

Töltelék:
1 db sárgarépa
1/4 zellergumó
1 kisebb cukkini
3-4 cm édesburgonya (elhagyható, én a cukkini ellensúlyozása miatt, állagjavításnak tettem bele)
7 cm-nyi póréhagyma (vagy egy kisebb fej vöröshagyma)
2 ek olívaolaj
1 dl víz
só, bors

s ami kellett volna így utólag, de nem volt itthon: édeskáposzta

A liszteket tálba szitáltam, elkevertem a sóval, cukorral majd hozzáöntöttem a folyadékokat, s belemorzsoltam az élesztőt. Összegyúrtam a tésztát. Egy közepesen kemény gombóc lett belőle. A duplájára kelesztettem, majd 10 részre vettem, s kis gombócként pihentettem még gy kicsit.
Amíg a tészta kelt, elkészítettem a tölteléket. A zöldségeket meghámoztam, kis kockákra vágtam, s az olívaolajon megpirítottam. Sóztam, borsoztam, majd ráöntöttem a vizet,s fedő alatt megpároltam.


A sütőt előmelegítettem 180 fokra (légkeverés). Miután rájöttem, hogy az eredeti receptet formailag nem fogom tudni kivitelezni papírhenger híján (s más ötletem sem volt), így töltött kifliként álmodtam újra ezt a tésztafélét. A gombócokat kinyújtottam (próbáljunk háromszögeket készíteni), s megtöltöttem a tészta szélesebb része felőli oldalt, majd feltekertem. A tepsit kibéleltem sütőpapírral, s ráfektettem az elkészült kifliket. Megkentem őket vízzel, majd megszórtam köménnyel, mert más magom nem volt itthon. 30 perc alatt szép barnára sütöttem őket.

A vendégeknek és nekünk is ízlett. Mivel mára is maradt, azt kell mondanom, nem száradt ki a tészta.
Próbálják ki! Tölteléknek bármit tehetnek bele, mit szeretnének, illetve ami maradt az előző napi menüből.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...