2013. december 11., szerda

Karácsonyi készülődés

Akinek kellett, már beszereztem az ajándékot, s becsomagolva várják sorsukat. A karácsonyfadíszek nagy része - Nagyláb kíváncsi kezeit figyelembe véve - mézeskalács és műanyag dísz lesz. A mézeskalácsokat már elkészítettem. Nincs saját receptem, itt találtam, sőt, legnagyobb megdöbbenésemre kiszúróm sincs, de kedves barátném kisegített, kölcsönadta a formáit, amit ezúton is hálás szívvel köszönök. Az iménti link most nagyon döcögve működik, így leírom ide is a receptet, nehogy elvésszen.


Mézeskalács alaprecept (Éva magazin nyomán)

70 dkg liszt,
20 dkg méz
20 dkg porcukor
20 dkg margarin
2 tojás sárgája
1 egész tojás
1 kávéskanál szódabikarbóna
fűszerek (én 2 ek mézeskalács fűszert tettem bele)

Az írókával is folyton meggyűlik a bajom, ezért idén kerestem, kutattam, s erre leltem, ami úgy tűnik, bevált! Annyit fűznék hozzá, hogy én beletettem az összes cukrot.

Készült ajándék gyanánt limoncello is. Nagyon egyszerű, kifejezetten csajos ajándék lehet, s nem utolsó sorban nátha ellen is kiváló!


Limoncello

0,5 l vodka
5 citrom héja (kezeletlent lehet kapni az ALDI-ban)
1 lime héja

1 hetet érleltem egy alaposan lezárt üvegben, nehogy az alkohol elillanjon, majd 

60 dkg cukor
0,5 l vízből szirupot főztem rá, s mikor langyosra hűlt, a leszűrt, selymesen sárga alkoholos folyadékra öntöttem. Elkevertem, üvegekbe töltöttem. Az ajándékozásig hűtőben vár a sorára.


Ma pedig, hogy igazán hangulatba kerüljünk, készítettem a maradék csoki Mikulásból egy isteni kekszet, amit Borbás Marcsi blogján találtam. Picit változtattam csak rajta. Íme:

Karácsonyi keksz

15 dkg puha vaj
10 dkg cukor
1 tojás
15 dkg zabpehely
10 dkg liszt
1 csipet só
1,5 kk mézeskalács fűszer
10 dkg csoki (csoki Mikulásnak itt befellegzett)
3 dkg mazsola

A sütőt előmelegítettem 160 fokra. A vajat a cukorral elkevertem, majd hozzáadtam a  tojást. A száraz hozzávalókat egy másik tálban elkevertem, majd a két alapanyagból egy masszát készítettem, amiből golyókat, majd lapos kekszformákat készítettem. A sütőlemezt sütőpapírral béleltem és elhelyeztem rajta a tésztakorongokat, majd 20 perc alatt készre sütöttem. (Az eredeti receptben 10-12 perc van, de nekem ez kevésnek bizonyult.) 


Sosem csináltam még kekszet, de fogok. Azzal vártam Múzst, hogy egy szuperfantasztikus kekszet sütöttem, mire azt találta mondani, hogy ez tényleg jó lehet, mert sosem dicsérem a saját főztömet. Megkóstolta. Bólogatott. Tejet öntött egy pohárba, újabb kekszet vett és bólogatott. Azt hiszem, ennél nagyobb elismerésnem is kell. Próbálják az összes receptet!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...