2013. november 16., szombat

Villámgyors vacsora

Mióta Nagyláb belépett az életünkbe, ritkábban van alkalmam elmélyülni a konyhaművészetekben. Ez nagyképűen hangzik, hiszen nem vagyok én művész, csak egy lelkes amatőr, s itt a lelkesen van a hangsúly. Persze igyekszem minden napra főtt ételt varázsolni az asztalra, de mindezt úgy, hogy a lehető legkevesebb időt kelljen a konyhában töltenem. Így született ez a villámgyors étel is sok-sok zöldséggel, kevés hússal és kuszkusszal.


Zöldséges pulykamell kuszkusszal

15 dkg pulykamell
1 kisebb brokkoli rózsáira szedve
2 szál sárgarépa
1salotta hagyma (vöröshagyma, vagy póré is lehet)
2 gerezd fokhagyma
1 ek paradicsompüré
2 ek szójaszósz
1 ek olívaolaj
só, bors

fél bögre kuszkusz
2 bögre sós forróvíz

A húst csíkokra vágtam, majd az olívaolajon megpirítottam, hagytam, hogy levet eresszen, s kicsit megpirítottam. A salotta hagymát, fokhagymát felszeleteltem, a sárgarépát karikáztam, majd az említetteket a brokkoli rózsákkal együtt a húsra öntöttem. Sóztam, borsoztam, beletettem a paradicsompürét, s a szójaszószt, majd lefedve, egy kevés vízzel addig pároltam, míg a zöldségek megpuhultak, de picit roppanósak maradtak.
A kuszkuszt egy jénai tálba tettem, majd felöntöttem a kétszeres mennyiségű sós vízzel, s lefedtem. 15 perc alatt kész is lett.


Villámgyors, egyszerű, s szabadon variálható. Nekem ezek a zöldségek voltak a hűtőmben, de ki-ki készítheti saját zsákmánya és ízlése szerint.

Próbálják ki!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...