2013. november 13., szerda

Évforulós oldalas

Ahogy azt már egyeseknek ígértem, íme a bejegyzés a házassági évfordulónkra készített oldalasról.
Három dolog miatt lett oldalas: 1. nem ehetek még sushit - hogy az Olvasó is értse, minden évfordulón ezt szoktunk enni. Soha máskor, de ilyenkor... - 2. Múzs anyukája hozott egy egész oldalast mindenestől, s végül 3. Anne Burrell valami isteni receptet mutatott, amit muszáj volt kipróbálni, természetesen a saját szájízem szerint variálva az ízeket. Kivettem tehát az oldalast a hűtőből, s nekiálltam összeállítani a száraz pácot. Merthogy az kellett hozzá.


Pácolt oldalas

1 egész oldalas
4 ek fűszerpaprika
1 csapott ek só
1 tk bors
1 ek. barna cukor
2 tk egész kömény
2 tk koriandermag
4 gerezd fokhagyma összetörve
és ami még az eszükbe jut

Délután a köményt és a koriandert egy száraz serpenyőben megpirítottam, majd összetörtem, s minden fűszert egy tálban összekevertem. Az oldalast elvágtam ketté, mert nem fért a tepsibe, majd alaposan belemasszíroztam (szó szerint így kell, nem elég csak megszórni) a keveréket. Alufóliával letakartam és a hűtőbe tettem. Másnap délelőtt előmelegítettem a sütőt 190 fokra, tettem az oldalas alá egy vöröshagymát összevágva, ezután 2 órán át sütöttem, végül 15-15 perc alatt mindkét oldalát meggrilleztem. Petrezselymes krumplit készítettem hozzá. Isteni lett. 


Múzs azt kérdezte, mikor meglátta a hatalmas adagot, hogy vajon vendégeket várunk-e. Nos nem is tudtuk megenni az egészet, így a fagyasztóban várja további sorsát.
Próbálják ki! Megéri!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...