2013. november 9., szombat

Amikor alacsony kalóriatartalom kell, azaz volt egyszer egy vendéglátás

Barátaim, ismerőseim időről-időre feladják nekem a leckét különböző diétáikkal, étkezési szokásaikkal. Természetesen örömmel teljesítem mindenki kérését. Ez utóbbi alkalommal csak annyi dolgom volt, hogy lehetőleg kalóriaszegény ételt készítsek. Az egyik recept már ismerős lehet az olvasóknak, azaz a ketchupos csirke. Ezen kívül csőben sült pulyka, vöröslencse és sütőben sült burgonya készült, desszertnek pedig túróhabot kínáltam. A képek minőségéért elnézést kérek, illetve szeretném megemlíteni, hogy ez volt ez első nagy mennyiségű étel, amit az új sütőben készítettem. Egyszerre három(!) tepsi is elfér és a melegen tartás funkciót is teszteltem. Szuper!

Nem írok konkrét receptet, ma inkább csapongok, s elmesélem, hogy a vörös lencse egy fura növény, legalábbis a főzési ellenállását tekintve. Történt ugyanis, hogy az újhagymával, sóval feltett vöröslencse a másodperc tized része alatt szétfőtt. Még dolgozni kell a technikán.


A pulykahúst felszeleteltem, rétegeztem rá paradicsomot és cukkinit, sóztam,borsoztam, néhány szelet sovány sajtot tettem rá, felöntöttem kevés vízzel, majd megsütöttem.

A burgonyát meghámoztam, beirdaltam, sóztam, meglocsoltam kevés olívaolajjal, tettem rá kevés kakukkfüvet és a sütőben megsütöttem

A desszertnek készült túróhabot sovány túróból készítettem egy kevés nádcukorral, tojáshabbal és zselatinnal. Utólag úgy gondolom, a zselatin kár volt, de legközelebb okosabb leszek.


A képek nem túl jók, nem hiába említettem az elején, de hirtelen felindulásból készültek, amiért az Olvasó elnézését kérem - ismételten. Az íze? Nos az feledhetetlen volt. Nem csak nekem, a vendégeink is ezt mondták. Próbálják ki!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...