2019. március 6., szerda

Nyári emlék, amiből még szerencsére van két üveggel - szamóca szörp házilag

Minden évben szoktunk menni szamócát szedni, persze mindig más "Eperföldet" látogatunk meg. Nagyláb is élvezi, de már megtanultuk - egy jó kiadós hasmenés után -, hogy a földön, mosatlanul nem eszünk.
Nem volt ez máshogy tavaly tavasszal sem, mikor is sikerült közel 30 kg földieperrel hazatérnünk. Abban biztos voltam, hogy életemben először nem lekvárt készítek a gyümölcsből, mert nem esszük, hanem szörp lesz a végeredmény. Kerestem-kutattam, mert nem akartam főzött gyümölcslét készíteni, de végül mégis az lett belőle. Nem bántam meg, mert bár most március van, elállt egész télen és az íze is kiváló lett.
A receptet itt találtam, de le is írom.



Hozzávalók:
3 kg szamóca
1 l víz
3 kg cukor
4 citrom leve

Az arányokat a gyümölcs mennyiségének megfelelően változtattam. A vizet a cukorral felfőztem, majd hozzátettem a szamócát. Felforraltam és hagytam 5-10 percig főni, közben leszedtem a keletkező habot. A kész levet egy napig pihentettem, majd  gyolcson átszűrtem. A szörpöt felforraltam és belenyomtam a citromok levét, majd üvegbe töltöttem és dunsztoltam.


A fennmaradt gyümölcspürét átforraltam és egy nagyon édes dzsemet kaptam belőle. Tényleg nagyon édes, csak úgy süteménybe nem jó, bár ezzel Mr. Kardos bizonyára vitatkozna.

Próbálják ki! Érdemes!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...