2019. március 5., kedd

Mert szülinapozni jó, avagy a meglepetés sajttorta

Miután rengeteg halak barátunk van, a február eléggé eseményekkel teli. Hétvégén egy kedves barátunk jött át hozzánk, akinek pont Mr. Kardos előtti nap van a születésnapja. Valami gyorsan elkészíthető, kevésbé macerás dolgot szerettem volna csinálni, s azért, hogy én is ehessek belőle - laktózmentesen. Így esett a választás a sajttortára. A receptet a mindmegette.hu-n találtam, a tejtermékek mind laktózmentesként értendők - ez már az én változtatásom.

Hozzávalók:
38 dkg teljes kiőrlésű, vagy valamilyen gabonás, nem túl édes keksz (háztartási nem jó)
15 dkg vaj
65 dkg natúr krémsajt
15 dkg cukor
1,5 ek. liszt
1 dl tejföl
1 cs. vaníliás cukor
1 db citrom (emberi fogyasztásra alkalmas héjjal)
3 db tojás


A sütőt 170 fokra előmelegítettem, a kekszet megdaráltam és az olvasztott vajjal elkevertem, majd egy kapcsos tortaformába simítottam. Sajnos, a kisebb formám tönkrement, így a nagyobbat kellett használni, amitől elég lapos lett a sütemény. A tésztát 5 perc alatt barnára sütöttem.

A sajtkrémet a cukorral, liszttel, tejföllel alaposan elkevertem, majd beletettem a cukrot, citromhéjat, s végül egyesével a tojásokat. Egy sima, habos keveréket kell kaptam, amit a kihűlt kekszmorzsára öntöttem, majd betettem a sütőbe és körülbelül 50 perc alatt aranybarnára sütöttem.

Érdemes tálalás előtt körbevágni az oldalát, hogy szépen leváljon róla a sütemény, hiszen nem kell a formát kikenni.

Gyümölcsszósszal, de magában is nagyon finom.

Az ünnepelt örült, az édesség majdnem teljesen elfogyott vacsora után, úgyhogy sikeresnek ítéltem.
Próbálják ki!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...