2016. június 1., szerda

Édesség, amit a gyerek is megeszik: csokis-meggyes keksz

Nagyon kevés sütemény fogy nálunk. Le is szoktam a sütésről az elmúlt évben, mert én maximum két szeletet eszek meg (meg a szélét), Nagyláb pedig még ennyit sem, így ment a kukába, ha épp nem jött senki és nem tudtam elajándékozni. Azonban a kekszet mindketten szeretjük. Nem is baj, mert sokáig eláll, könnyen szállítható, ami  - végre!! - kirándulós idényben kifejezetten előnyös - és a kiskorú is hajlandó enni belőle.

Az alábbi recept alapját a Nők lapján olvastam, ki is próbáltam kisebb változtatások után, így most az én verziómat olvashatja a kedves Olvasó.
Az eredeti recept ITT található.


Csokis-meggyes keksz

16 dkg vaj, vagy margarin
26 dkg cukor
2 tojás
csipet só
1 kk sütőpor
10 dkg étcsoki durvára vágva
5 dkg magozott meggybefőtt nagyon lecsepegtetve
35 dkg liszt (vagy 5 dkg kakaópor, 30 dkg liszt)

Vajat a cukorral habosra kevertem, hozzáadtam a tojásokat, a sót, sütőport, csokit, gyümölcsöt, majd a lisztet. Alaposan összekevertem, majd 15 percet állni hagytam.
Ezután folpackon három rudat formáztam belőle, s betettem egy órára a hűtőszekrénybe, hogy megdermedjen. Nem lesz teljesen kemény, nem kell megijedni.

A hengereket kicsomagoltam és 1 cm-es korongokat vágtam ki belőlük. 170 fokos sütőben kb. 12 perc alatt aranybarnára sül.

Sokáig eláll és isteni finom! Próbálják ki!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...