2016. június 1., szerda

Könnyű nyári fogás - rakott zöldbab

A rakott ételeket a kedvenceim. Laktató, mégis könnyű, s könnyen elkészíthető fogások. Rakott krumpliból, vagy karfiolból bármilyen mennyiséget meg tudok enni akár hidegen is. Mikor azon gondolkozom, mit is főzzek, sokszor esik erre az ételtípusra a választás, hiszen gyakorlatilag bármelyik zöldség alkalmas rá. Most is e mellett tettem le a voksom, viszont annyi káposztafélét ettünk a télen, hogy szerettem volna valami mást. Így esett a választás a zöldbabra.


Rakott zöldbab (6 főre)

1 kg fagyasztott zöldbab (én a felöntőlé és tartósítószerek miatt nem használok üvegest)
50 dkg darált sertéshús
1 bögre rizs (2,5 dl)
2 bögre víz
1 db vöröshagyma
1 ek zsiradék (én repceolajat használtam, de lehet bármi más is)
1 dl víz
2 kis tejföl
2 tojás
1 tk só a rizshez
2 tk só
őrölt kömény
bors

A rizst leöblítettem, egy jénai tálba tettem, hozzáadtam a sót, a két bögre vizet és fedő alatt a mikróban 1x5, majd 2x4 perc alatt megfőztem. Gyors rizsfőzési mód, zsiradék sincs benne, érdemes kipróbálni. Nekem Hildus mutatta meg, s azóta alkalmazom.

A hagymát megpucoltam, felkockáztam, megsóztam, majd megpirítottam az olajon. Beletettem a húst, sóztam, borsoztam, s barnulásig sütöttem.
A fagyott bab felét egy tepsibe öntöttem, nem főztem meg, majd a húst és a rizst összekevertem és egyenletesen eloszlattam a zöldség tetején. A két kis tejfölbe beleütöttem egy-egy tojást, tettem bele pici sót, őrölt köményt, alaposan összekevertem, majd az egyiket a húsra öntöttem. Rákerült a maradék zöldbab, majd a másik tejföl is, végül ráöntöttem az 1 dl vizet, alufóliával lefedtem. 180 fokos sütőben kb. 50 perc alatt készült el. Az utolsó 10 percben levettem az alufóliát, hogy a teteje megpiruljon.


Ízletes, kiadós fogás lett. Próbálják ki!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...