2020. november 28., szombat

Galuskázzunk... Aranyban..

 Egy kedves emlék kapcsolódik ehhez a recepthez. Valaha régen N. barátnőmmel néha tartottunk csajos napot. Elmentünk squasholni, majd beültünk a szaunába és utána felmentünk hozzá egy kicsit beszélgetni.

Az egyik ilyen alkalommal készítette ezt a csodás édességet, méghozzá úgy, hogy már kész volt a tészta, kiszaggatva várt, kelt a sötét sütőben, míg hazaértünk, gyorsan megsütöttük és neki is láttunk. Rögtön el is kértem a receptet, s azóta gyakran készítem. Kuglóf formában, ahogy ő tette akkor.

Bátran megosztom a kedves Olvasóval, hiszen nemrégen a gyerekkori barátnőm is elkérte a receptet, s azt írta, nagy sikere volt.


Aranygaluska

Tészta:

2,5 dkg porcukor

25 dkg liszt

2,5 dkg vaj

2 dkg élesztő

cs. só

1 tojás

1,2 dl tej - langyos

1 citrom héja


A szóráshoz:

11 dkg darált dió

9 dkg cukor

reszelt citromhéj

kb. 20 dkg olvasztott vaj, vagy margarin


Sodó (ezt lehet hígra főzött vaníiapudinggal helyettesíteni)

7 dl tej

1 vanília

5 dkg cukor

4 dkg liszt

pici rum



A tésztához mindent összeöntöttem - nem kell futtatni sem -, simára gyúrtam, majd 30 percig pihentettem. 2 cm vastagra nyújtottam a tésztát és kicsi pogácsaszaggatóval apró darabokat, félholdakat szaggattam, s az alaposan kivajazott, kilisztezett formába kezdtem rakni. Meglocsoltam olvasztott vajjal, megszórtam a diós keverékkel, s jöhetett az újabb réteg tészta, vaj, szórás. A tetejét is vajjal, dióval zártam, majd betettem a bekapcsolatlan sütőbe újabb 30 percre - az se baj, ha tovább marad -, majd megsütöttem.

A sodóhoz a tojást, cukrot, vaníliát kikevertem, hozzátettem a lisztet és 1 dl tejet. A többit felforraltam, majd óvatosan - hogy ne legyen rántotta - a tojásos keverékhez öntöttem, végül visszatettem az egészet főni, míg sodó állagú nem lett. Tűzről levéve került hozzá a rum - ez elhagyható.



Egy gulyásveles, frankfurti leves után tökéletes második fogás, de karácsonykor is kiváló édesség, ha valaki nem mer nekiállni a bejglinek.

Próbálják ki, elronthatatlan!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...