2021. január 14., csütörtök

Spanakopita, avagy görög spenótos pite

 Mr. Kardos meglátta a Spanakopita-t a televízióban, s hetek óta nyúzott, hogy csináljam meg. Miután a kreativitásomat az elmúlt másfél hónapban a varrógépen éltem ki, bevallom, kissé nehézkesen kezdtem neki, de nagyon megérte!

Ez a görög étel gyakorlatilag rétestésztába bújtatott spenótos töltelék. Isteni, nem is macerás, ha az ember nem maga készíti a rétestésztát, hanem beszerez egy csomaggal a helyi boltból.



Spanakopita - ahogy én készítem

Hozzávalók:

rétetészta

olívaolaj

Töltelékhez:

1 ek olívaolaj

1 póréhagyma apróra vágva

1 ek. szárított kapor

2-3 gerezd fokhagyma reszelve (jobban kijön az íze, mint kinyomva)

feta sajt - nekem kecskesajt volt itthon, de nem bánom ;)

2 doboz friss bébi spenót

őrölt bors



Az olajon a hagymákat a kaporral megpirítjuk, majd mehet rá a megmosott spenót levél. Szépen össze fog esni, én végül úgy lesütöttem, hogy nem nyomkodtam ki a levét. Hagyjuk kihűlni.

A rétestésztát vastagabb csíkokra vágjuk, 2 tésztalap közé kevés olívaolajat öntünk, rá kis halmokat rendezünk és megpróbáljuk háromszögekre hatjogatni. 170 fokon 15 perc alatt kész.



Fogok még csinálni, mert isteni. Sőt, a töltelék maga kiváló pirítósra is, mint kenőke.

Pórbálják ki, mert valóban érdemes!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...