2020. november 25., szerda

A legfinomabb csokikrém..

Vírus helyzet van. Ez még egy olyan blogot sem kerül el, ami ételekkel foglalkozik, hiszen mindig beszivárog a tudat a gondolataid közé...

Sokan vannak most karanténban, sok barát, ismerős. Vásárolunk, határozatot nyomtatunk, s én ma éppen tortát sütöttem egy háziőrizetes apukának az osztályból - talán mondhatom így - egy barátunknak.

Hirtelen jött kérés volt, s az alap feladat a "vegyetek egy tortát valahol". Cukrászda nagyon drága, Tesco nagyon vacak, hát, inkább sütöttem.


Az alap a klasszik kakaós piskóta lett, a krém alapreceptjét innen vettem, de kicsit más lett.


Csokoládé krém

250 g mascarpone - laktózmentes változat

110 g vaj (nem margarin)

440 g porcukor

2 ek vanília aroma

2 ek natúr joghurt - ez is laktózmentes

70 g cukrozatlan kakaópor

A vajat megolvasztottam, hozzákevertem a többi hozzávalót, míg kivilágosodott és szép, krémes lett. Nem kell megijedni, ha az elején úgy tűnik, ez a száraz kulimász sosem lesz krém - DE az lesz!!

A kakós piskótát most csak kettévágtam, megtöltöttem a  krém kétharmadával, majd körbekentem. Picit betettem a tortát és a maradék krémet a hűtőbe, majd habzsákból kinyomva a csokit, feldíszítettem a tortát. Került rá egy kis kókuszreszelék és emberi fogyasztásra alkalmas citromhéj is.



Nagyláb csak annyit kérdezett: anya, van még abból a csokiból? - azt hiszem, ez minden dícséretnél többet ér.. 

Most izgulok, holnap kora reggel visszük a meglepetést.. Remélem, tetszeni fog.

Próbálják ki, megéri, elronthatatlan és valóban nagyon finom!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...