2014. április 14., hétfő

Ragu a pitében

A minap volt egy szabad fél órám, s pihenés képpen a tévé előtt ültem, s beleszaladtam - már nem tudom, s csak sejtem, hogy Jamie Olivernél - egy szuper kis receptbe. Persze nem írtam le, de gondoltam, ezt meg kell csinálni.
Ahogy a cím is mutatja egy ragu készült, bár ő pástétomnak mondta. Nekem a pástétomról más a fogalmam, de sebaj. Az alap ötlet zseniális! A szakács marhahúsból készítette, s zellergumó helyett szárzellert használt, de nekem egyik sem volt itthon, így született meg a saját, átnevezett változatom.


Sertésragu leveles tésztában sütve

1 kg sertéscomb (más húsféle is lehet)
2 db vöröshagyma
0,5 zellergumó
3 db sárgarépa
1 db petrezselyem gyökér
1 liter húsleves
2 ek repceolaj
2 ek édes fűszerpaprika
leveles tészta
1 tojás a kenéshez

Mindent megtisztítottam, nagyobb kockákra vágtam, beleértve a hagymát is. Olyan lábost választottam, ami a sütőben fortyogást is remekül bírja, ugyanis az ételnek ott kell rotyognia majd. A sütőt előmelegítettem 180 fokra.
Az olajra öntöttem a  zöldségeket, majd sóztam, s mikor a hagyma kicsit üveges lett, a lábasba került a hús is. Megvártam, míg a hús kifehéredik, akkor rátettem a paprikát, átforgattam, majd felöntöttem a húslével. Felforrósítottam, s betettem 2 órára a sütőbe. Időnként megkevertettem Múzzsal, nehogy kimaradjon a jóból. Nincs pástétomos tálam, így egy hőálló kerámia tálat béleltem ki a  leveles tésztával, belekanalaztam a ragut, de arra figyelni kell, hogy túl sok lé ne kerüljön bele, mert eláztatja a tésztát. Ráhajtottam a lelógó széleket, kilyuggattam a tészta tetejét, hogy a sütőben keletkező gőz eltávozhasson, megkentem tojással, s kb. 40 perc alatt készre sütöttem.


Az elkészült ételt friss salátával körítve tálaltam. Igazán kiadós, laktató és szemet gyönyökrökdtető menü lett.
Bevallom, nem az összes ragut használtam így fel. A maradék egy része későbbi felhasználás céljából a fagyasztóba került, a fennmaradó részhez tésztát főztem, így lett még egy napra való ebédünk.

Próbálják ki!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...