2014. április 10., csütörtök

Maradékból gyors ebéd, vagy vacsora

A minap elővettem egy csirkét a fagyasztóból. Ki is olvadt szegény, de valahogy nem volt kedvem vele foglalkozni. Befogtam hát Múzst. A feladat egyszerű volt: sózd meg a csirkét, tegyél a hasába egy kettévágott póréhagymát és sütőzacskóban süsd pirosra. A konyhai felügyeletemet elvárta, de a feladat  - meg kell mondjam tökéletes - kivitelezése bizony az ő munkája volt. A csirke mellé salátát és barna kenyeret ettünk. 
Miután a szárnyas nem fogyott el kétszerre sem, valami újragondoláson törtem a fejem. Így született meg a következő étel:


Csirkehúsos zöldséges rizs

sült csirkehús (én egy fél mellet és egy egész combot használtam)
1 csomag újhagyma (a zöldjét is tessék használni szín és íz miatt is)
2 db sárgarépa
1/4 zellergumó
1 ek. olívaolaj
0,5 dl víz
1 bögre jázmin rizs puhára főzve (más is jó, de Nagyláb miatt ezt használtam)

A rizst megfőztem, a zöldségeket megtisztítottam, s a hússal együtt apró kockákra vágtam. Serpenyőben felforrósítottam az olajat, majd rádobtam a zöldségeket a csirke mellett található kocsonyával együtt - ezt érdemes használni, ha nem így, hát kenyérre kenve tessék elfogyasztani! Sóztam, s fedő alatt pároltam őket. Picit lesütöttem, majd a vízzel felöntöttem a lábosban lévő finomságokat, s ekkor adtam hozzá a húsdarabokat is. Az a jó, ha a zöldségek nem esnek szét, egy egészen picit még ropognak. Végül az egészet összekevertem a rizzsel.


Nagyon ízletesre sikerült az étel. Szójaszószt azért nem tettem bele, mert Nagylábnak is szántam egy kis adagot belőle, ő pedig azt nem kaphat. Természetesen Önök tehetnek bele, sőt javaslom, variálják kedvükre a zöldségeket, fűszereket. A maradékok igazán kiváló alapanyagot képeznek egy mesterien finom, mégis egyszerű ételhez. 
Múzs, Nagyláb és én is bőven jóllaktunk belőle. Próbálják ki!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...