2013. január 6., vasárnap

Pozsonyi kifli - ahogy a cukrászok csinálják

A legutóbbi bejegyzésben nem túloztam, mikor azt állítottam, hogy megtaláltam a tökéletes pozsonyi kifli receptjét.
Még karácsony előtt a süteményreceptek keresgetése közben három édesség elkészítése körvonalazódott bennem: aranygaluska vaníliasodóval, mézes zserbó és pozsonyi kifli. Miért épp ezek? Nos az aranygaluskát nagyon szeretem, de az idei év előtt még sosem készítettem. Kipróbáltam, jól sikerült, s közben olvastam, sok családnál kerül ünnepi desszertként az asztalra. Nálunk nem volt divat, de Múzzsal megbeszéltük, hagyományt teremtünk.
A mézes zserbó egy kolléganőm révén ejtett csapdába. Karácsony előtt volt szerencsém kapni az általa készített süteményből. Azonnal kértem a receptet. Kiderült, Stahl Judit 2011. téli magazinjában rálelhetek. Megkerestem, megsütöttem, bevált. 
S miért éppen pozsonyi kifli? Egyrészt, mert bejglit mindig anyukám süt, az az ő reszortja, s ez így is marad. Másrészt, mert akkor éppen kétoldali mákfüggőségben szenvedtem, vélhetően Picurnak köszönhetően. Ez utóbbi sütemény energia hiányában nem szerepelt az ünnepi asztalon, azonban utólag megsütöttem.


A receptet itt olvashatják. Érdemes a videót is megnézni. 

Töltelék receptje

15 dkg cukor
1 dl víz
25 dkg dió/mák
amivel ég ízesítenénk (reszelt citromhéj, mazsola)

A cukrot a vízzel felforraljuk, pár percig főzzük, majd a tűzről levéve belekeverjük a mákot/diót és egyebeket. Amikor kihűlt, használhatjuk.
A márványosítás titkát is megtalálják az oldalon. Érdemes kipróbálni! 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...