2013. január 5., szombat

4 hónappal később.. Szombati gyors ebéd

A kamrapolc megtelt, elmúlt az ősz, véget értek az ünnepek is. Közben Múzzsal igyekeztünk berendezkedni Picur közelgő érkezésére több-kevesebb sikerrel. Ettünk is közben, s azt kell mondanom, a saját táplálkozással kapcsolatos módszerem rám/ránk nézve hatékonynak bizonyul. Büszkén mondhatom, hogy mindenféle divatos mama-vitaminok nélkül is tökéletes a vérképem három héttel a befutó előtt.
Mi vitt rá, hogy ma billentyűzetet ragadjak? Nos, egyetlen férjem ma leülve az ebédlőasztalhoz ennyit mondott végigtekintve az asztalon:" Hú a mindenit! De kár, hogy nem írod már a blogot."
Az ok tehát ez volt. Múzs reakcióját pedig a lehető leggyorsabb és legegyszerűbb ebéd váltotta ki: sült zöldségek pirított pulykaszelet és fokhagymás-kapros joghurt.


Kicsit meg vagyok fázva, nem volt kedvem főzni, másik felem pedig valami könnyűt szeretett volna, így esett a választásom a fent leírtakra.
Előre bocsátom, bármilyen zöldséget használhatnak, nálunk ezek voltak itthon és kész :).

Sült zöldség pirított pulykaszelettel és kapros-fokhagymás joghurttal

3 szál sárgarépa
fél zellergumó
2 paradicsom
5 db közepes burgonya
3 gerezd fokhagyma
2 szál rozmaring
2 ek olívaolaj
frissen őrölt bors
4 dl víz

20 dkg pulykamell
2 ek olívaolaj
bors

1 natúr joghurt
1 tk kapor
bors

A zöldségeket megpucoltam, nagyobb cikkekre vágtam, majd tűzálló tálba halmoztam őket, sóztam,  borsoztam, meglocsoltam az olajjal, alaposan összekevertem, ráöntöttem a vizet, tetejére helyeztem a rozmaring ágakat, majd alufóliával lefedve 180 fokon 40 perc alatt készre sütöttem.
A húst sóztam, borsoztam, majd kevés olívaolajban hirtelen megsütöttem. Közben a joghurtba nyomtam a fokhagymát, sóztam, borsoztam, meghintettem kaporral, majd alaposan összekevertem. Jó, ha ez a mártás áll egy órát tálalás előtt.


Ha gyorsan elkészíthető könnyű ebédre, vagy vacsorára vágynak, melegen ajánlom.

Sok idő telt el, én most az utóbbi hónapra térnék ki inkább.
Szeretem a kihívásokat és szerencsére barátaink jó szívvel adnak fel nekem leckét, ami a vacsorák kivitelezését illeti. Bizonyára önök is tapasztalták, hogy valamiért egy társaságon belül szinte mindig van valaki, aki valamit nem eszik meg. Erre lehet készülni, ő mást kap. Az egyik alkalommal viszont  megfordítottam a kérdést: mindenki egye azt, amit csak annak az egynek lehet. A következő kitételeknek kellett megfelelni: no alkohol, cukor, glutén, hús, hal, tengeri herkentyű és tejtermék. Kép nem készült, de kedves vendégeink szerint úgysem adná vissza a látványt. A menü így alakult: hagymaleves reszelt, főtt krumplival sűrítve, tortilla kizárólag kukoricaliszt és vaj helyett olívaolaj felhasználásával. (Na ez volt az igazi kihívás. Számítottam rá, hogy a tengeri porrá őrölt változata megtréfál, na de ennyire???) Terítéken volt továbbá hummusz, cékla- és karalábé chips sütőben sütve - ez utóbbiról kiderült, hogy nem sütő-kompatibilis, ugyanis megkeseredett. A vacsorához tálaltam még csíkokra vágott kígyóuborkát, s a vendégek kérésére sárgarépát is. Természetesen tudtam, hogy van a nagy tűrőképességűek közt is, aki például a céklát nem, de a sajtot nagyon szereti, ezért készítettem egy sajtos mártogatóst is a zöldségekhez, tortillához. A vacsora jól sikerült, azt hiszem mindenki jól lakott, nagyjából mindent el is pusztítottunk. A vendégek maradékokkal teli dobozokkal és receptekkel indultak útnak.

Jövök még. Hamarosan. Képeket is hozok. Megtaláltam ugyanis a tökéletes pozsonyi kifli receptjét, s szeretném önökkel is megosztani.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...