2012. szeptember 4., kedd

Újra itt..

Sok-sok idő telt el, mióta letettem - persze csak időlegesen - a Bkonyha fonalát. Néha azért főztem, azonban fotók nem készültek. A sorozatos rosszullétek, majd közel egy hónap szigorú fekvés - mindez jó cél érdekében ;) - lényegesen visszavetette a konyhához fűződő kedvemet, de jelentem, a helyzet normalizálódni látszik, s újult erővel ugrom fejest az általam művelt szerény gasztronómia élvezeteibe.


A nyár szép volt, izgalmakkal, félelemmel, élményekkel, színekkel, ízekkel, családi ebédekkel, barátokkal teli. Mindössze egy hét jutott nekünk Múzzsal, amit kettesben eltölthettünk kis vackunkban a Velencei-tó partján. Remek volt, s épp az egyik őrjítő meleghullámot sikerült ott átvészelnünk. Igazi nyaralás volt úszással, lángossal, koncertekkel, hintaágyon alvással, rövid sétákkal, s egy általunk főzött pincepörkölttel - kép nincs, pedig három napig ettük, így marad az íz emléke és a kérés: higgyék el, isteni volt! :) A képen velencei kedvenc lakónk látható a zsályaerdőben.


A nagy melegben igyekeztem gyorsan elkészíthető, friss zöldségekből álló menüket készíteni, hogy legalább az emésztés ne legyen megerőltető. 
Az egyik legegyszerűbb nyári vacsora mindenképpen a szendvics. Most sokan kuncognak ezen, de valljuk be őszintén, melyikünk áll szívesen negyven(!) fokban a konyhában?!

Egy kellemes, halas szendvics nálunk bármikor szóba jöhet. Ha a lustaság győz, nem grillezett halat használok, hanem halkonzervet. Nagyon kevés tartósított dolog van a konyhámban, azonban a konzerv halnak nem tudok ellenállni.  Mindig van otthon szardínia és tonhal, s most kivételesen többféle hering is pihen sorsára várva a kamrapolcon. Ezeket két helyről szoktam beszerezni - figyelem, reklám következik, akit nem érdekel, gyorsan olvasson tovább - cba és aldi. 

A most sorra kerülő finomságot Hildus nevezte el - ha nem így van, majd kijavít - terítéken a halacskás szendvics. Ő vaj nélkül készíti, mi vajjal szeretjük. Íme:

Halacskás szendvics (4 főre)

2 olajos szardínia konzerv
5 dkg vaj (nem RAMA, nem margarin, vaj!!)
2 gerezd fokhagyma
fél citrom leve
csipet só
2 főtt tojás
néhány koktélparadicsom
petrezselyemzöld
1 bagett

A konzervekről leöntöm az olajat, majd a halakat egy tálba öntöm, s alaposan összetöröm villával. Hozzáadom a vajat, citromlét, sót, az összetört fokhagymát, majd alaposan elkeverem. A bagettet felkarikázom, vagy megpirítom, vagy nem, s a masszát a szeletek tetejére halmozom. Díszítem felkarikázott tojással, paradicsommal, petrezselyemzölddel. A képen látható szendvicseknél a paradicsomot félbe vágtam, s összekevertem az apróra vágott petrezselyemmel. Az azonban fontos, hogy a paradicsomot ne készítsük el sokkal korábban, mert levet ereszt, s eláztatja kenyereket.


A fenti étel bármilyen halból elkészíthető, de a konzerv változatok közül nekem a szardínia vált be leginkább. A tonhalat inkább friss salátával, paradicsommal, olívabogyóval, olívaolajjal, borssal, kevés citromlével szoktam összekeverni, s háromszögre vágott pirított kenyérrel, s egy pohár pohár könnyű, száraz fehér borral tálalom.  Bármelyiket ajánlom kipróbálni, ha szeretik a halat, nem fognak csalódni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...