2012. szeptember 7., péntek

Ringlós-szilvás kevert sütemény vaj nélkül

A tegnap említett családi ebédre a barackos pite mellett vittem egy ringlós-szilvás süteményt is. Általában igyekszem úgy sütni/főzni, hogy mindenki megtalálja a fogára valót. Ez a sütemény is azért készült, hogy sógorom kedvében járjak, aki semmiféle tejterméket nem eszik meg. Fontos volt, tehát, hogy a tésztában vaj, vagy margarin helyett olaj legyen. Az alábbi receptet azért is szeretem, mert kevés tojás kell bele, tehát nem drága, mégis kiadós.


Múzs szülei rengeteg ringlót küldtek nekünk, aminek eddigre a nagy részét már megettük, én pedig még ezen szállítmány érkezése előtt vettem a piacon néhány kiló szilvát. Mindegyik erősen megérett a felhasználásra, így adta magát, hogy a sütemény tetejére ők kerüljenek.

Joggal kérdezhetné az olvasó, hogy miért csak gyümölcsös édességeket vittem. A válasz egyszerű: negyven fok volt árnyékban, krémes, olvadós, hűtést igénylő tészták szóba sem jöhettek, s ott volt a halom gyümölcs, amit ideje volt felhasználni. Ennél prózaibb válaszom pedig: mert ennek van idénye, s úgy tapasztaltam, remekül megállták a helyüket! Viszont most már jöjjön a recept.

Ringlós-szilvás kevert sütemény

20 dkg cukor
1 dl víz
1 dl olaj
3 tojás
1 cs. sütőpor
25 dkg liszt
5 db ringló
5 db szilva
1-2 tk őrölt fahéj

Mindent egy tálba öntöttem, s alaposan kikevertem. Kivajazott-lisztezett (ezt nem veszi észre az érintett) tepsibe öntöttem, ráhalmoztam a kis kockákra vágott gyümölcsöket, majd meghintettem fahéjjal. (Főleg a ringlónál, illetve a nagyobb nedvességtartalmú gyümölcsöknél fontos, hogy vagy vékony szeletekre vágjuk, vagy apróbb darabokra, mert ellenkező esetben eláztatják a tésztát) Előmelegített sütőben 160 fokon 50 perc alatt készre sütöttem.


Amikor kihűlt, megszórhatjuk még fahéjas porcukorral, de én meglehetősen édesnek ítéltem mind a szilvát, mind a ringlót, ezért nem tettem.

Azt hiszem, jól sikerült, mert sógorom falta, aminek köszönhetően Hildus gyorsan el is kérte a receptjét. 
Érik a szilva! Próbálják ki!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...