2017. február 14., kedd

Sütemények, torták, alkalmak

Miután nyáron sikerült rendezni sorainkat és Nagylábbal életünk felfelé kezdett ívelni - azaz új ember jött a családunkba - sok jó embert ismertünk meg és még ennél is több helyen fordultunk meg az elmúlt hónapokban.

Nyáron Mr. Kardos barátainál egy kellemes medencés partira voltunk meghívva, ahol egy születésnapot is ünnepeltünk. Erre az alkalomra egy mogyorós-karamellás csokoládétortát és egy lemon curd-el töltött kakaós piskótát készítettem.



Az elsőhöz egy 6 tojásos kakaós piskótát készítettem, s karamell krémmel töltöttem meg, amire durvára tört törökmogyorót szórtam.

A második az igazán izgalmas dolog! A lemon curd, azaz az angol citromkrém. Isteni, hűsítő desszert lehet magában nyáron, illetve így, süteménybe töltve is remekül megállja a helyét.


Lemon curd

5 dkg vaj
10 dkg cukor
2 db tojás
2 db citrom

A citromokat alaposan megmostam (emberi fogyasztásra alkalmasa vegyenek!), majd lereszeltem, a levüket kifacsartam.
A vajat gőz felett megolvasztottam, majd folytonos kevergetés mellett óvatosan beletettem a felvert egész tojásokat, cukrot, citrom levét és a héját is. Addig kell főzni, míg besűrűsödik.

Amikor kihűlt, egy 6 tojásból álló kakaós piskótatekercsbe töltöttem,
Hűtőben kell tárolni, de garantálom, amennyiben szeretik a citromot, hatalmas sikere lesz!

A harmadik sütemény, vagy inkább torta, amit készítettem, az már idén januárban, Nagyláb negyedik születésnapjára készült. Miután gyerekzsúrt szerveztünk, valami könnyű desszertet szerettem volna készíteni, így esett a választás a barackos túrótortára. 


Barackos túrótorta

6 tojásos piskóta karika

Krémhez:
25 dkg túró
10 dkg porcukor
1 citrom reszelt héja
fél citrom leve
6 dl cukrozatlan tejszín - ebből 1 dl-t félretettem a díszítéshez
1 cs. vaníliás cukor
2,5 cs. habfixáló

Tetejére:
szeletelt őszibarack
1 színtelen tortazselé elkészítve

A tejszínt felvertem a vaníliás cukorral és a habfixálóval. A túrót villával alaposan összetörtem, elkevertem a cukorral, citromhéjjal és lével, majd a tejszín 4/5-ét óvatosan belekevertem.
Megtöltöttem a piskótát, az oldalát és a tetejét is megkentem a krémmel, majd a ráhalmoztam a barackot, végül a felfőzött zselét. Nem kellett rá az egész. A barackok melletti keskeny sávot tejszínhabbal díszítettem.

Miután majd' az egész elfogyott, két következtetést vontam le:
1. süthettem volna nagyobbat is
2. mindenkinek ízlett!

Próbálják ki bármelyiket, megéri!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...