2016. július 4., hétfő

Mángold töltve, azaz a hústekercs újjászületése

Amikor idénygyümölcsök és zöldségek vannak, többször főzöm ugyanazt, ezért a hallgatás. Azonban hétvégén volt szerencsém Hildusék kertjében garázdálkodni kicsit, így tettem szert némi cukkinire és mángoldra.
A mángoldot valamiért keveset és kevesen használják, pedig nagyon egészséges és finom zöldség. A vörös levélerű a spenótra, a sárga és fehér inkább a sóskára hajaz ízben.
Kétféle ételt is készítettem belőle, egy szószos, tejfölös csirkét tésztával, illetve a most következő hústekercset.


Mángoldos hústekercs

8 mángold levél
50 dkg darált hús
1 tojás
4 db olajban eltett aszalt paradicsom
8-10 db friss bazsalikom levél
5 dkg reszelt sajt

őrölt bors
1,5 dl húsleves

A bazsalikomot és aszalt paradicsomot apróra vágtam, s a húsleves kivételével összekevertem mindent egy tálban, majd a pépet 8 részre osztottam és megtöltöttem vele a mángold leveleket. Tepsibe tettem a csomagokat, s ráöntöttem a húslevest. Lefedve 180 fokos sütőben 60 percet sütöttem.


Isteni finom lett! Jó, ha megmarad a levesből is egy kevés, mert rálocsolhatjuk a tekercsekre. Rizzsel tálalva kiváló!

Próbálják ki!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...