2014. július 7., hétfő

Semifreddo, avagy féligfagyi

Először is: bizonyára feltűnt az engem rendszeresen olvasókak, hogy elfelejtettem használni a hosszű "i"-t. Nos, hölgyeim és uraim, nem ez a helyzet. Laptopot cseréltem, amin - angol billentyűzet lévén - hiján vagyok az emlitett betűnek. Kérem szives elnézésüket.
 

A cimben szereplő, mostanság nagyon divatos névhez én nem ragaszkodom, de igy talán mindenki tudja, miről van szó. Fagyigépem nincs, ennek ellenére szoktam fagylaltot késziteni, mert apukám és Múzs is nagyon szereti. Általában fagyasztott gyümölcsből, porcukorból és tejszinből csinálom, majd a fagyasztóba teszem, s pár óra múlva fogyasztható is a hűs finomság, azonban most valami mást akartam. Valamit, ami sokkal inkább hajaz a klasszikus fagylaltra. Meg is találtam a megoldást Jamie Oliver Pucér szakács sorozatában. Persze nem irtam le a receptet, igy kutakodtam kicsit a neten, s femina.hu-n találtam egy receptet, amit egy egészen picit átalakitottam, s igy született meg az én változatom. Alapnak tökéletes, a variációk tárháza pedig végtelen. Én ribizlivel bolonditottam meg, amit a szüleim aznap reggel szedtek a kertjükben. Ime a recept:


Semifreddo a'la Zsená:

3 egész tojás
2 tojás sárgája
10 dkg méz
11 dkg cukor
1 vaniliarúd kikapart belseje (vagy egy tk vanilia aroma)
5 dl tejszin

20 dkg ribizli passzirozva

A tojásokat a cukorral, mézzel, vaniliával gőz felett, habverővel addig kell vertem, mig habos, világos, krémszerű lett. Miután kihűlt, a felvert tejszinhez kevertem. Tulajdonképpen igy kész is az alap fagylalt. Én ezt a keveréket izesitettem az átpasszirozott ribizlivel. Önök természetesen használhatnak grillázst, csokidarabokat, összetört kekszet, egyéb gyümölcsöt is. A variáció valóban  végtelen. Nem baj, ha nem keveredik el teljesen az izesitő anyag a krémmel, ugyanis látványosabb lesz.


Az egész családnak izlett, mondhatom, lesz még folytatása. Próbálják ki!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...