2014. június 12., csütörtök

Gyors nyári vacsora - hozzávalók a kertből

Abban a szerencsében volt részünk Nagylábbal, hogy Hilduséknál tölthettünk egy napot. A kert, ahová egy hónapja elültettük a palántákat, már első terméseit kinálgatja, aminek nem is tudtam ellenállni. A sziveslátásért cserébe egy gyors vacsorát készitettem vendéglátóinknak - ahogy az arcukat láttam, sikerrel. 


Zöldséges rizs

1 bögre rizs
3 szelet bacon (ez volt a hűtőben, más is lehet, ki is lehet hagyni)
1 csokor snidling
néhány lestyán allevélke
2 bébi (de tényleg) cukkini
3 kisebb szál sárgarépa
4 mángold levél
só, bors
1 ek. szójaszósz
1 ek. olivaolaj

Mindent apróra vágtam, kivéve a sárgarépát, amit csikoztam, s a cukkinit, amit vékony szeletekre hagytam, majd egy nagy, mély falú serpenyőt tettem a tűzre. Olivaolajon megpiritottam a snidlinget, bacont és a sárgarépát, majd beleöntöttem a rizst, amit szintén megpiritottam, sóztam, borsoztam, majd felöntöttem kétszeres mennyiségű vizzel, s nagy lángon hagyva lefedtem. Amikor felforrt, kisebbre vettem a lángot, nem egész picire. Mikor a rizs már majdnem megpuhult, beletettem a többi zöldséget is, meglocsoltam szójaszósszal és pótoltam a vizmennyiséget, hogy a rizs megpárolódjon. Innen már csak 5-6 perc és kész is a vacsora. 


Az egész nagyjából fél óra alatt elkészült, s nagyon kevés hozzávaló kellett hozzá. Olyannyira jól sikerült, hogy az éppen jóllakott Nagyláb sem birta ki és egy hatalmas adagot befalt belőle.

Próbálják ki! Most annyi friss zöldség kapható, egy ilyen ételt pedig el sem lehet rontani.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...