2014. június 6., péntek

Bodzaital és az ösztön

Még anyák napján, a borongós időben elmentem Nagylábbal az erdőbe, s hazafelé belebotlottunk az éppen virágait bontogató bodzabokorba. Gyorsan előkaptam egy zacskót, s néhány virágot leszedtem - több nem is volt még. Akármennyire kevés is lesz belőle - gondoltam, de legalább iszunk egy finom bodzaitalt. Nem, a megnevezés nem téves, nem szörpöt készítettem, hanem italt, ami higítás nélkül is fogyasztható - édesszájúak előnyben - a szörp ugyanis Hildus áldásos tevékenységének köszönhetően keletkezik a családunkban évről-évre. 
Az ital elkészült, meg is ittuk és bizony nem készült fotó.
Múlt héten Múzs munkahelyén jártunk egy kellemes céges-bográcsos rendezvényen, s a hihetetlen hidegnek köszönhetően fenn a hegyen még javában virágzott a bodza. Szerencsére - vagy szokás szerint, mindkét állítás megállja a helyét - Múzs nem sietett minket hazavinni, így míg vártunk rá Nagylábbal a fagyos parkolóban, volt idő egy nagy zacskót teleszedni az illatos virágokkal. Közel 6 liter ital lett a végeredmény, amit épp az imént szűrtem le.


Jöjjön a recept:

Bodzaital (2 literhez)

12 nagyobb bodzavirág
20 dkg cukor (ki milyet szeretne, a nádcukor is kiváló hozzá)
3 db citrom (a héj fogyasztásra alkalmas legyen - Aldiban általában kapható ilyen)
2 liter víz

A virágokat alaposan megmostam, szűrőbe tettem. Több nagy üvegbe - akinek nincs, használhat fazekat is - öntöttem a vizet (értelemszerűen a virágok darabszámához mérten felszorozva a fenti mennyiségeket), belemértem a cukrot, majd az alaposan megmosott citromok felét belenyomtam a lébe, a többit felkarikázva helyeztem az üvegbe, majd a virágok következtek. Az egészet alaposan összekevertem, fóliával, gumival lezártam és hűtőbe tettem. 4-5 napot kell itt töltenie az italnak, ami azonban fontos, minden nap meg kell keverni! Ezzel elkerülhetjük a penészedést, illetve jobban kioldódnak az aromaanyagok. Mikor elkészült, szűrőn átszűrtem, majd mehetett az üvegekbe. Nincs egyforma üvegem, teszem, amibe sikerül, hiszen nem is ez a lényeg. 
Aki teljesen átlátszó italra vágyik, gézen szűrje át, úgy az összes szárazanyag-tartalomtól megszabadulhat. Az elkészült nedű a hűtőben 2 hétig biztosan eláll, ha addig megmarad.


Úgy rémlik, nagymamám olvasztott cukrot tett a vízbe, de ez csak egy halvány emlék. Én nem vesződnék vele, így is tökéletesen finom lesz, s nem kell még egy edényt elmosogatni.

Az ösztönről szólva pedig: Nagyláb lázas. Igyekszem rávenni, hogy igyon sokat, de úgy tűnik, vízre most nem vágyik, hát akkor mi legyen? Cukros italokat nem kap, a teára is húzza a száját. Gondoltam, adok neki a bodzaitalból, azonban a magas cukortartalom miatt neki higítva. Ízlett neki, issza is azóta a folyadékot, s közben kiderült, hogy a bodza lázcsillapító, izzasztó és immunerősítő. Éljen!

Próbálják ki! Érdemes.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...