2014. július 9., szerda

Anyukám (almás) pitéje

A cim annyiban fedi a valóságot, hogy a tészta valóban anyukám receptje, aki kizárólag almával késziti. Én többféle gyümölccsel próbáltam már és a végeredmény kiváló volt.
A klasszikus, élesztős almás pite receptjéről van szó, amit én most meggyes-ribizlis változatban kélszitettem el.


Anyukám pitéje

35 dkg liszt
25 dkg margarin
1 tojás
2 dkg élesztő
1 dl tej
1 csipet cukor
1 csipet só

1 tojás a kenéshez

Töltelék:
kb. 30 dkg magozott meggy
kb. 10 dkg szemezett ribizli
fahéjas cukor
kevés búzadara

A sütőt előmelegitettem 180 fokra. A lisztet elmorzsoltam a margarinnal, majd beleöntöttem a megfuttatott élesztőt, a tojást, sót, s összegyúrtam a tésztát. Két cipóra vágtam, majd a kinyújtott tészta egyikét a tepsibe tettem. Nem kell a sütőlemezt kikenni, elég zsiros a tészta igy is. Megszórtam búzadarával, rátettem a gyümölcsöket, meghintettem alaposan a fahéjas cukorral, majd rátettem a másik tésztát. Megkentem tojással, megszúrkáltam a tetejét, s körülbelül 40 perc alatt készre sütöttem. Amikor kihűlt, felszeleteltem, s megszórtam porcukorral.


Családi piknikre vittük. Jól sikerült, de azt hiszem lehetett volna egy kicsit édesebb. Legalábbis, ahogy az édesszájú családom arcát figyeltem falatozás közben. Egyszerű, gyors, finom. Próbálják ki!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...