2013. július 16., kedd

Pászka és cukkini találkozása

Rengeteget főztem és fotóztam, csak a jó időre való tekintettel nem vitt rá a lélek, hogy leüljek és megosszam az Olvasóval az élményeket. Őszintén szólva, amikor csak lehetett, igyekeztem Nagylábbal a szabadban eltölteni az időt. A város meleg, büdös, koszos, a kert/park hűvösebb, s nem utolsó szempont az sem, hogy elsőszülöttemre a fény-árnyék játék és a falevelek nagy hatással vannak, aminek természetesen kacagás formájában hangot is ad. Nézzék el nekem, hogy a bejegyzésekben sokszor előkerül a kisfiam, de a konyhában való tevékenységemet több szempontból is befolyásolja. Ebben az esetben például aképpen, hogy a gluténterhelés miatt pászkát kell adnom neki, ám, amit kaptam, hamar lejárt, s szerettem volna felhasználni. Arra jutottam, hogy kiváló töltelék alap lehetne a Hilduséktól kapott cukkiniben. Ezt a tökfélét most - Múzsra való tekintettel - hússal készítettem.
Jöjjön a recept.


Töltött cukkini

1 nagyobb cukkini
4 lap pászka (DM-ben kapható kis dobozos)
15 dkg darált hús (én csirkét használtam)
2 kk kapribogyó
2 tk reszelt lilahagyma

őrölt bors ízlés szerint
1 tojás
5 dkg ízes sajt reszelve, vagy vékonyra szelve (mindegy milyen, de kicsit karakteresebb ízt válasszunk)

A cukkinit hosszában félbe vágtam, kikapartam a belsejét, de a sok nagy és kemény mag miatt nem használtam fel. Ha zsengét kapnak, nyugodtan beletehetik a töltelékbe. Miután nekem most nem volt módom a cukkini belsejét is használni, így egy kevés tejfölt adtam a keverékhez, mert a macesz felvette a nedvességet. Minden hozzávalót egy tálba öntöttem, a maceszt apróra törtem, mindent elkevertem, majd visszatöltöttem a cukkinibe, s megsütöttem.

Finom lett, bár nekem a kuszkusz jobban ízlik töltelékként. Erre céloztam. Azért érdemes ezt a változatot is kipróbálni, netán tovább fejleszteni. Próbálják ki!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...