2013. május 7., kedd

Rozmaringos sütemény

Most, hogy véget ért a kemény diéta, már ami a tejtermék, csokoládé és egyéb dolgokat illeti , s Nagyláb pöttyei is elkezdtek fogyatkozni - lekopogom -, rám tört újra a konyhai kreativitás. Napok óta nyúzom Múzst, hogy sütit szeretnék enni. Vett is nekem, de őszintén szólva úgy érzem, egy cukrászda teljes készletét fel tudnám falni. Tegnap délután magamra kötöttem Nagylábot, s közösen expedíciót indítottunk a konyhába.  Nevezett nem tűrte sokáig a kendős kalodát, így félúton az ágyába került. Az biztos volt, hogy az alap a kókuszos muffin lesz, csak mondjuk kókusz mentesen, helyette citromot és rozmaringot használva. Íme a recept:


Rozmaringos sütemény

2 bögre liszt
1 bögre kristálycukor
1 cs. sütőpor
csipetnyi só
1 tk. őrölt rozmaring ("egészet", azaz morzsoltat is tehetnek bele, de akkor használjanak kevesebbet)
1 citrom reszelt héja és leve
1,5 dl olaj
1,5 dl tej
1 kis pohár joghurt, vagy tejföl (a romlott joghurtra való tekintettel én tejfölt használtam)
2 tojás

A szárazakat összekevertem, majd hozzáadtam a többit is, alaposan felvertem az egészet, majd vajazott és lisztezett tepsiben, előmelegített sütőben 160 fokon tűpróbáig sütöttem. Az eredmény egy könnyű, illatos, igazán finom teasütemény.


Szeretek kísérletezni, s annál is jobban szeretem az egyszerű, gyorsan elkészíthető dolgokat. Ez is egy ilyen sütemény. 
A tetejére több mindent el tudok képzelni, de azt hiszem, már nem lesz időm megcsinálni, mert elfogy. Ha nem bánják, önöknek elárulom a fejemben lévő variációkat:
1. citromos cukormáz
2. étcsokoládé bevonat
3. egy mákos-vaníliás krém szépen elterítve, villával csíkosra húzva

Ezeken felül persze mindenki elkészítheti a saját variációját, én pedig kíváncsian várom az új tippeket.
Ahogy mondani szoktam: próbálják ki!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...