2012. április 7., szombat

Húsvéti torta

Minden évben szoktam valami krémes süteményt  készíteni. Idén valahogy nem sikerült. Jogosan mondhatnák: hiszen a répatorta krémes is lehet! Ez így igaz, azonban a rokonság nagy része nem rajong a krémért, ezért ez a torta is lekvár-töltést kapott. Jobb a békesség.


A receptet Chili és Vaníliánál találtam, s ő is Nigella Lawson-tól leste el az alapot. Be kell vallanom, hogy picit változtattam rajta, mert túlságosan nagyon szilárd lett a tészta. Természetesen ebből is kettő készült, egy Hilduséknak, egy nekünk, a recept azonban egy adagra vonatkozik.

Répatorta


10 dkg nádcukor
1,75 dl étolaj
2 tojás
22,5 dkg liszt
3/4 tk szódabikarbóna
1 tk fahéj
csipet só
1/2 citrom reszelt héja
1/2 narancs reszelt héja
15 dkg reszelt sárgarépa
10 dkg darált dió
1 dl tej - ez az én plusz hozzáadott összetevőm


1 tábla fehér csokoládé
tojás alakú drazsé

A sütőt előmelegítettem 180 fokra. Minden hozzávalót egy tálban alaposan összekevertem, majd egy 21 cm átmérőjű, kivajazott-lisztezett tortaformába öntöttem a kész masszát. 1-1,5 óra sütés szükséges az elkészültéhez. A vége felé sütőpapírral letakartam.
Mikor kihűlt, vízszintesen kettévágtam, s megkentem narancslekvárral. Gőz felett megolvasztottam egy tábla fehér csokoládét, s elkevertem benne egy evőkanál olajat, majd a tészta tetejére öntöttem. Nem akartam, hogy túl egyenletes legyen, s szerettem volna, ha picit le is csorog az oldalán. A kissé megdermedt, de még  folyós csokoládéra helyeztem a színes tojás drazsékat.
Holnap megkóstoljuk. Nagyon kíváncsi vagyok.


Ezúton kívánok minden kedves olvasómnak Kellemes Húsvéti Ünnepeket, a hölgyeknek sok locsolót!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...