2017. május 3., szerda

Kókuszos, ahogy Manci mamám csinálta

Gyerekkoromban amikor Hildus hazajött a bentlakásos iskolából, Manci mamám mindig készített kókuszost, azaz kókusz kockát. Ő nem piskótát használt alapnak, hanem egy zsíros-mézes tésztát. Szerettem, ahogy ma is, meg is tanultam tőle.
Hildus ugyan jobban szereti a piskótás verziót, de most húsvétkor mégis nagyon megörült, mikor ebből vittem neki.


Kókusz kocka Manci módra

30 dkg liszt
2 tojás
5 dkg zsír
20 dkg porcukor
1 sütőpor
3 ek méz
1 dl tej

Csokimáz
8 ek kakaó
8 ek cukor
8 ek víz
8 dkg vaj

A cukrot a tojással habosra kevertem, majd belekerült a többi hozzávaló is. Nem szitáltam, nem vacakoltam, csak ahogy esik úgy puffan módra tettem.
A masszát kizsírozott tepsibe töltöttem és 180 fokra előmelegített sütőben tűpróbáig sütöttem. 
A csokimázhoz egy hőálló tálba mértem a száraz hozzávalókat és a vizet. Felfőztem őket, majd a tűzről levéve felolvasztottam benne a vajat.
Amikor a tészta kihűlt, kockákra vágtam, majd beforgattam a darabokat a csokimázba, végül a kókuszba.

Próbálják ki ezt a tésztát is, érdemes!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...